تاکید مدیر حوزه‌های علمیه بر آشنایی طلاب با زبان‌های زنده دنیا92/10/23

http://www.bushehri.net/images/2500/hawzahnews-334065.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور  با تاکید بر ضرورت آشنایی طلاب و روحانیون با زبان انگلیسی، فرمودند:آشنایی به زبان های زنده دنیا برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در عرصه بین الملل ضروری است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، پیش از ظهر در بازدید از مدرسه علمیه چهاده معصوم(ع) قم در جمع طلاب و اساتید این مدرسه با اشاره به آیه «وَقُلِ اعْمَلُواْ فَسَیَرَی اللّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَی عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ/ بگو: [هر چه می خواهید]عمل کنید که به زودی خدا و رسول او و مؤمنان عمل شما را خواهند دید و به زودی به سوی دانای نهان و آشکار بازگردانده می شوید، پس شما را از آنچه می کردید آگاه خواهد کرد(توبه/105)، بیان داشتند: تمام اعمال ما تحت نظارت است و باید به گونه ای رفتار کنیم که ناظران از ما ناراضی و ناراحت نباشند.

ایشان در ادامه با اشاره به تفاوت طلاب با سایر اقشار جامعه، خاطر نشان کردند: تفاوت طلاب با دیگران در این است که اگر لغزشی از مردم سر بزند، فقط خود او سرزنش می شود. ولی درباره طلاب هر لغزشی که اتفاق بیافتد به روحانیون ارتباط داده می شود و روحانیت را به چالش می کشد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه درباره اهمیت زبان آموزی و آشنایی با زبان انگلیسی، ابراز داشتند: آشنایی به زبان های زنده دنیا برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) ضروری است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم استفاده از فرصت ها و غنیمت دانستن عمر را بسیار مهم برشمردند و یادآور شدند: نکته مهم در دوران طلبگی این است که پایه های علمی و معنوی خود را محکم کنید و تا چیزی را متوجه نشده اید، از مطلبی عبور نکنید.

مدیر حوزه های علمیه کشور علم، اخلاق و آشنایی با زمان را از ویژگی های یک عالم دانسته و خاطرنشان کردند: علم، اخلاق و آشنا بودن به زمان، از نکات مهم و کلیدی برای یک عالم محسوب می شود  و فرد عالم باید دارای این مراتب باشد.

 

Please publish modules in offcanvas position.