تدریس مبانی مرتبط با وقف در حوزه‌های علمیه جدی‌تر گرفته شود92/09/19

http://www.bushehri.net/images/boshehri%20l_99665.jpgمدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ضرورت تبلیغ بیشتر وقف در جامعه، فرمودند: باید تدریس مبانی مرتبط با وقف را در حوزه‎های علمیه جدی‎تر گرفت و روحانیون باید با ترویج فرهنگ وقف، مردم را به این امر مهم تشویق کنند.
حضرت آیت الله  سیدهاشم حسینی‎بوشهری با بیان این که «وقف مصداق بارز باقیات الصالحات، تعاون، نیکی و انفاق است» اظهار کردند: وقف، زمینه ساز برطرف ساختن نیازهای مادی و معنوی جامعه است؛ به طوری که افراد با انجام این کار سرمایه خود را در جهت ساخت مسجد، بیمارستان، مراکز تبلیغی، تهیه جهیزیه و... هزینه می‎کنند و این امر سبب ارزشمندی و تأثیرگذاری بیشتر این سنت حسنه می‎شود.
ایشان افزودند: وقف در جامعه دینی و اسلامی بسیار نقش آفرین و در عرصه‎های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر بسزایی دارد و از سویی بهترین مصداق برای جاودانگی نام انسان‎ها است. چرا که بر اساس روایات، پرونده ما در عالم برزخ باز است و حسناتی که افراد بعد از خود به جا می‎گذارند، در آن ثبت می‎شود و وقتی در روز قیامت محشور می‎شوند، از این همه حسنات تعجب می‎کنند.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در ارتباط با توسعه وقف و تاکید بر توجه بیشتر به این مساله، تصریح کردند: در گذشته رویکرد جامعه فرهنگی بوده که موارد زیادی موقوفات در این زمینه به وجود آمده است و افراد به صورت داوطلبانه بخشی از اموال یا سرمایه خود را در راه و نیت خیر وقف می‎کردند. امروز هم با توجه به فضای موجود اگر مردم تشویق شوند و از آثار و برکات این کار ارزشمند آگاهی پیدا کنند، قطعا وقف خواهند کرد.


Please publish modules in offcanvas position.