تربیت متخصص برای نیازهای مختلف جامعه وظیفه حوزه است92/11/19

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2010.jpegنماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  طی سخنانی  با بیان این‌که حوزه باید برای نیازهای مختلف جامعه متخصص تربیت کند، ابراز کردند:‌ برآورده کردن نیازهای جامعه به عهده طلاب است؛ در گذشته فارغ‌التحصیلان حوزه تنها یک مسجد را اداره می‌کردند اما امروز دانشگاه‌ها، مراکز نظامی و سیاسی نیازمند طلاب عالم هستند.

امام جمعه قم نیاز جامعه روحانیت و عالمان دینی را به برکت انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: در گذشته چنین نبود و برای روحانیت ارزشی قائل نبودند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که طلاب باید به فرهنگ سازی دینی بپردازند، فرمودند: امروز فرهنگ واقعی در اختیار روحانیت است چون روحانیت از قرآن و سنت استفاده می‌کند و از این طریق می تواند با مردم سخن گفته و تأثیرگذار باشد.

ایشان با اشاره به این‌که طلاب باید در جامعه ایجاد امید کنند، ابراز کردند: امید به فضایی روشن که دین خدا بوسیله حجت الهی جهانی می‌شود از وظایف روحانیت است و این مسأله را باید به  تمام دنیا پیام رسانی کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان طلاب را به استحکام عمل و دوری از سرعت عمل توصیه کردند وفرمودند: طلاب بدانند که رها نیستند و هر طور که بخواهند نمی‌توانند عمل کنند؛ اگر به روش بزرگان دینی عمل کنید به درد دین و اسلام خواهید خورد

Please publish modules in offcanvas position.