ترک روحیه پرسشگری باعث انحطاط جامعه می‏شود93/03/02

http://www.bushehri.net/images/ejlasiie/857859520.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» سخنران ویژه کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی بودند؛ این کنگره در تاریخ 1393/02/30 در سالن همایش‏های دانشگاه باقر العلوم برگزار شد.

مدیر حوزه‏های علمیه قم در شروع سخن خود با اشاره به جایگاه علم و علم آموزی و تولید علم در ایجاد فرهنگ و اندیشه دینی در جوامع بشری فرمودند: علت انحطاط جوامع بشری این است که روحیه پرسشگری ترک و به فراموشی سپرده شده است.

ایشان ضمن اشاره به روایت پیامبر بزرگوار (ص) «اطلب العلم ولو بالصین» و فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با تولید علم ادامه دادند: که جامعه‏ای که جنبش ندارد، حرکت ندارد، پرسش ندارد علم و فرهنگ در آن جامعه از بین می‏رود و آن جامعه رو به انحطاط و زوال خواهد رفت.

ایشان با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی (ع) به اینکه هر قومی تلاش کندو به علم دست پیدا کند سلطه پیدا خواهد کرد و هر قومی که علم را به دست نیاورد ناچار باید تابع دیگران باشد فرمودند: حضرت امیر(ع) فرمودند که شما مسلمین می‏توانید سلطه پیدا کنید چرا که دین و قرآن و آموزه‏های اسلام شما را به یاد گیری علم تشویق می‏کند.

حضرت آیة الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان ضمن بیان اینکه سینه آدمی انبار نیست تا انسان علوم را در آن انباشته سازد فرمودند: مقصود از علم، صرف آموختن و انباشته کردن و تکرار مکررات نیست. علم زمانی قدرت آور است که علاوه بر علم آموزی، نوآوری نیز داشته باشد.

Please publish modules in offcanvas position.