تسلط به زبان هاي خارجي از ملزومات حوزه امروز است94/04/30

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%208.jpegمديرحوزه هاي علميه سراسر کشور بر تسلط طلاب و فضلاي حوزه علميه به زبان هاي خارجي تأکيد کردند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري دیروز در آيين افتتاح اولين دوره تابستاني آموزش زبان عربي در مدرسه علميه امام محمدباقر (ع)قم  اظهارداشتند: دنياي امروز با گذشته متفاوت است و طلبه امروز بايد با زبان‎هاي زنده دنيا با ملت ها ارتباط برقرار کند و با آرماني بلند در جامعه حضور پيدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حديث «عالم يُنتفع بعلمه أفضل من سبعين ألف عابد» از امام محمد باقر (ع) افزودند: در اين روايت امام(ع) مي فرمايند؛ عالمي که از علم خود بهره ببرد، عملش از 70 هزار عابد برتر است.

آيت الله حسيني بوشهري با طرح اين سؤال که چگونه «عالم ينتفع بعلمه» باشيم؟ افزود: براي رسيدن به اين مهم بايد 5 نکته کليدي و طلايي را مدّ نظر و در دستور کار قرار دهيم.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم بيان داشتند: « از بعد علمي براي جامعه مفيد و تأثيرگذار باشيم»، « علاوه بر بعد علمي نسبت به رشد و ارتقاي بعد اخلاقي و تربيتي اهتمام جدي داشته باشيم»، « زمان شناس و آگاه به زمان باشيم»، «فرصت ها را مغتنم شمرده و از آن عقب نمانيم»،

«صرفاً عالم نباشيم و مبلّغ نيز باشم» و اگر اين نکات را به کار ببنديم بدون ترديد مصداق روايت «عالم ينتفع بعلمه» خواهيم بود.

Please publish modules in offcanvas position.