توجه به زبانهای خارجی از جمله زبان عربی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری93/06/13

http://www.bushehri.net/images/1222222222222.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» ، مدیر حوزه‌های علمیه کشور طی سخنانی با اشاره به برنامه ریزی جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و انتظارات ایشان از حوزه های علمیه اظهار داشتند: توجه به زبانهای خارجی از جمله زبان عربی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری بود که امسال در برخی از مدارس استان قم توجه به زبان عربی در دستور کار قرار خواهد گرفت و امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

امام جمعه قم تاکید کردند: مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه به صورت موضوعی احصا و اولویت بندی شده و امیدواریم آن دسته از انتظاراتی که سریعتر می‌توانیم به نتیجه برسیم آنها را عملیاتی کنیم و برای سایر موارد هم برنامه ریزی های بلند مدتی داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  در ادامه در خصوص ارتباط حوزه علمیه با دولت عنوان داشتند: دولت‌ها گاهی نظرات خاص خود را دارند که ممکن است نظرات با نظرات حوزه همراه باشد که در این صورت ما نیز آن را تایید و  همراهی می‌کنیم و آنجا که نیازمند تذکر است این تذکرات از سوی مراجع معظم تقلید بیان خواهد شد و حوزه‌های علمیه در برابر نظام اسلامی خودشان را همانند دیده بان می‌ببنند که در موارد نیاز خیرخواهانه تذکر می دهند.

ایشان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگارها  در خصوص پرداختن به مسائل سیاسی در کنار مسائل علمی در حوزه‌های علمیه اظهار داشتند: سیاست با حوزه‌های عجین است اما آنچه برای ما مهم است این است که طلاب دچار سیاست زدگی نشوند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: طلاب و روحانیون باید با سیاست آشنا شوند و در درک و شناخت زمان مسلط باشند  و در عین حال از بصیرت لازم برخوردار باشند و اگر کسی در حوزه تنها به مباحث علمی توجه کند چنین طلبه‌ای را حاضر نیستیم برای سایرین الگو معرفی کنیم و در عین حال تاکید می‌کنیم که طلاب نباید در جناح بندی‌های سیاسی وارد شوند چرا که این امر از نفوذ و تاثیر کلام آنها کم می‌کند.

ایشان اظهار داشتند: حوزه‌های علمیه در حقیقت ادامه دهنده مسیر علمی نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین(ع) بخصوص ادامه دهنده حرکت علمی امام باقر و امام صادق(ع) هستند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری فرمودند: در طول غیبت کبری عالمان دین در سراسر دنیای اسلامی بر روی فکر و اندیشه و رفتار جامعه تاثیرگذار بوده اند و دینداری امروز مردم نیز در رهگذر تلاشهای عالمانه علما و حوزه های علمیه است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه عالمان پرچمداری دین در هر عصر و شرایطی را برعهده داشتند، افزودند: عالمان دین مشکلات و سختی‌های زیادی را به جان خریدند و در برابر ظلم ها و تجاوزها ایستادگی و مقاومت کردند و حاضر بودند خود به حاشیه بروند اما دین در متن باقی بماند.

ایشان افزودند: هر چه جلوتر رفتیم سازوکارهای بهتری برای حوزه‌های علمیه اندیشیده شد و عصر طلایی حوزه‌ها نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود که خود ایشان نیز یکی از فرزندان حوزه علمیه بود

Please publish modules in offcanvas position.