توجه جدی‌تر به حدیث در حوزه92/08/28

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2019.jpegمدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در حوزه باید توجه جدی‌تری به علم حدیث صورت گیرد فرمودند: همایش دوسالانه جایزه مرحوم کلینی به محققان برتر حدیثی از سوی موسسه دارالحدیث و با همکاری حوزه برگزار می‌شود.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز 28 آبان در مراسم رونمایی از سه اثر جددی موسسه دارالحدیث که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد فرمودند: دوسالانه جایزه کلینی طرحی است که از سوی موسسه دارالحدیث ارایه شده و با همکاری حوزه برگزار خواهد شد.

ایشان با بیان اینکه حوزه علمیه بیش از پیش نیاز به کار حدیثی دارد ادامه دادند: متاسفانه مباحث حدیثی و مباحثی مانند امامت کم فروغ است و همان طور که در بحث امامت کارهایی صورت گرفت باید در موضوع حدیث نیز جدی‌تر وارد شویم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  افزودند: باید مباحث حدیثی از سطح یک حوزه به عنوان واحد درسی تعریف شود تا طلاب پایه شش از حدیث بیگانه نباشند و در زمینه حدیث به شکل موضوعی نیز فعالیت‌های جدی‌تر انجام شود.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی محققان و طلاب حوزه از نعمت بزرگی برخوردار هستند تصریح کردند: کسانی که در طول تاریخ اسلام مانند کلینی، صدوق و دیگران افتخار ما هستند با مشکلات بسیار زیادی به تحقیقات حدیثی دست زدند اما امروز ما از امکانات زیادی برخوردار هستیم.


نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري  با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان کردند: ایشان فرموده‌اند اگر کسی دینش را بر مبنای قرآن و سنت به دست آورد هیچگاه منحرف نمی‌شود اما اگر کسی دینش را از دیگران بگیرد اعوجاج می‌یابد بنابراین باید مبنای دینی ما بر اساس قرآن و سنت رواج یابد.

ایشان با تاکید بر رواج مطالعه در کشور اظهار کردند: متاسفانه آمار عمومی و تخصصی مطالعه در کشور اندک است و با این مقدار نمی‌توان به درجات والای علمی دست یافت.

Please publish modules in offcanvas position.