توسعه درس خارج در استان‌ها93/12/28

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman2%204.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از توسعه و رسمیت‌بخشی دروس خارج در استان‌های مختلف کشور خبر دادند و فرمودند: در آینده‌ای نه چندان دور درس خارج در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و این دروس رسمیت پیدا می‌کند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در پاسخ به این سئوال خبرنگار یکی از خبرگزاری ها که یکی از دلایل عدم هجرت روحانیون به استان‌های مختلف نبود درس خارج و ترس از سستی در فراگیری دانش حوزوی است و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای جبران این مسئله چه چاره‌ای اندیشیده، اظهار کردند: در حال حاضر درس خارج در بیشتر استان‌های کشور برگزار می‌شود، ولی ما درصدد هستیم برای رسمیت‌بخشی به درس‌های خارج استانی برنامه‌ای اجرا کنیم.

ایشان اضافه کردند: مقدمات این کار فراهم شده و دوستان ما در آینده‌ای نزدیک برای اجرای این طرح به اصفهان می‌روند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: البته دروس مراجع تقلید نیاز به رسمیت بخشی ندارند اما این طرح به گونه‌ای اجرا می‌شود که مدرک و گواهی طلابی که در این درس‌ها شرکت می کنند از نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پذیرفته شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری از توسعه دروس خارج در استان‌های کشور خبر دادند و تاکید کردند: در آینده‌ای نه چندان دور درس خارج در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و این دروس رسمیت پیدا می‌کند.

ایشان ادامه دادند: تلاش می‌شود در استان‌هایی که درس خارج ندارند به همت استادان و نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها، این دروس راه‌اندازی شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کردند: تلاش این است که زمینه تحصیل برای طلبه‌ها در هر جایی که هستند فراهم شود.

Please publish modules in offcanvas position.