تکریم ارباب رجوع ضروری است/ همکاری گسترده با شورای عالی حوزه94/01/17

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/123.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور صبح روز هفدهم فروردین ماه 1394 در دیدار نوروزی با معاونین، مدیران و کارکنان مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه، با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادهای دولتی  و حوزوی اظهار داشتند: احترام به مراجعین بسیار مهم است.

ایشان با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع)، ابراز داشتند: حضرت در این حدیث فرموده‎اند: «إنّ خَواتِيمَ أعْمالِكُم قَضاءُ حَوائجِ إخْوانِكُم و الإحْسانُ إلَيهِم ما قَدَرْتُم، و إلاّ لَم يُقْبَلْ مِنكُم عَمَلٌ» همانا مُهرهاى [تأييد] اعمال شما برآوردن نيازهاى برادرانتان و نيكى كردن به آنان در حدّ توانتان است، اگر چنين نباشد، هيچ عملى از شما پذيرفته نشود.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به کارکنان حوزه‎های علمیه خاطرنشان ساختند: نیازهای طلاب را در اسرع وقت برطرف کنید و روان سازی و آسان سازی را در دستور کار خود قرار دهید.

ایشان یکی از فعالیت‎های مدیریت حوزه‎های علمیه را همکاری گسترده با شورای عالی عنوان کردند و فرمودند: سرکشی اعضای محترم شورای عالی از 4 معاونت تبلیغ، تهذیب، آموزش و امور طلاب از اقدامات خوب شورا بود تا سیاست‌گذاران حوزه بتوانند به راحتی از بخش‎های گوناگون حوزه بازدید و نظرات خود را اعلام نمایند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور تأکید کردند: اهتمام به عملیاتی سازی مصوبات شورای عالی از وظایف مدیریت حوزه علمیه می‌باشد.

عضو خبرگان رهبری راه اندازی مدیریت مستقل برای مراکز تخصصی حوزه را از دیگر فعالیت‎ها دانستند و تصریح کردند: از همین جا باید از حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم و همکارانشان نیز تشکر کنیم؛ چراکه با حجم بالای کاری در استان قم مواجه می‎باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به واکنش آیات عظام مکارم شیرازی و جوادی آملی به تعطیلات طولانی حوزه، اظهار داشتند: از قدیم الایام دغدغه مراجع عظام تقلید کاهش تعطیلات در حوزه بوده؛ که از جمله این بزرگواران آیت الله گلپایگانی بوده‎اند که حتی در روز عید نوروز نیز درسشان تعطیل نمی‎شد.

Please publish modules in offcanvas position.