تکریم سادات سبب گرایش بیشتر مردم به دین خواهد شد93/06/25

http://www.bushehri.net/images/boshehri_l926_205028.jpgامام جمعه قم با اشاره به نقش تربیتی گردهمایی سادات در الگوشدن سادات برای مردم و مراقبت سادات بر اعمال و رفتار خویش، فرمودند: با نهادینه شدن این امر گرایش مردم به سادات که نتیجه آن گرایش به دین خواهد بود، بیشتر خواهد شد.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» (دوشنبه) در دیدار رییس ثبت احوال کشور با اشاره به سفارش پیامبر اکرم(ص) در احترام گذاشتن به ذریّه ایشان اظهار داشتند: در روایات متعددی داریم که احترام گذاشتن نسبت به پیامبر(ص) در احترام و تکریم ذریّه اوست که این مساله در موارد مختلفی می تواند خود را نشان دهد.

ایشان با اشاره به اقدام سازمان ثبت احوال در برپایی گردهمایی سادات در جای جای کشور و نیز جمع آوری اطلاعات سادات بیان کردند: کار شما مصداق تکریم ذریّه نبی مکرم اسلام است و به ویژه در سطح بین المللی به دلیل دلبستگی مردم به اهل بیت(ع) هرچه بتوانیم فضاهایی که به سمت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نشانه رفته را شناسایی کنیم و خواسته یا ناخواسته فرزندان وابسته به خاندان اهل بیت(ع) را مطرح کنیم، کار ارزشمندی صورت داده ایم.

امام جمعه قم الگو بودن سادات برای جامعه را مهم ارزیابی کردند و افزودند: این اقدام ثبت احوال در حقیقت به سادات گوشزد می کند که مراقب اخلاق خود باشند چرا که آینه اهل بیت(ع) هستند و این جنبه تربیتی برای سادات خواهد داشت و از سوی دیگر گرایش مردم به سادات که نتیجه آن گرایش به دین خواهد بود، بیشتر خواهد شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تاکید کردند: باید فضای جامعه را به سمتی برد تا مردم بدانند این سادات چه کسانی هستند، به کجا می رسند و پیامبر(ص) و اهل بیت او بیشتر شناخته شوند.

آیت الله حسینی بوشهری شناسایی سادات در عرصه بین الملل را حائز اهمیت دانستند و افزودند: با توجه به وجود علاقمندان به انقلاب اسلامی در سراسر جهان، اگر بتوانیم سیل عظیمی که در کشورها به عنوان منتسبین به پیامبر(ص) مورد احترام هستند را به جمهوری اسلامی ایران مرتبط کنیم، فضای جدیدی به نفع انقلاب و دستاوردهای آن در دنیا می توانیم رقم بزنیم.

ایشان با اشاره به احساس پیوستگی سادات در سراسر جهان به انقلاب اسلامی و رهبری تاکید کردند: در این زمینه، ائمه جمعه باید محور قرار بگیرند چون آنها بین مردم شناخته شده تر هستند و تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که در گذشته به نسب سادات توجه ویژه ای می شده است، اذعان کردند: امروزه در یمن هرکسی از سادات که جنبه نقیب بودن را دارا باشد، به عنوان امر ارزشمند همراهش است و این مساله و ارزش متاسفانه در ایران فراموش شده است لذا می بینیم خیلی از شناسنامه های سادات به دلیل این بی توجهی نام سیّد در شناسنامه شان ثبت نشده است.

ایشان تاکید کردند: اقدام ثبت احوال در جمع آوری اطلاعات سادات و برپایی گردهمایی هرساله برای آنها مصداق احیای نسل پیامبر(ص) و نشانه محبّت به اهل بیت(ع) است.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان تاکید کردند: باید فضاهای بیرونی را سنجید و مشاهده کرد که آیا اقبال و استقبال نسبت به این مساله کم است یا فزونی دارد و آیا ایجاد حساسیت کرده یا خیر؟ یعنی مهم این است که این مساله را ملازم با گسترش شیعه تلّقی نکنند.

 

 

Please publish modules in offcanvas position.