تکریم عالم احترام به خداوند است93/01/15

http://bushehri.net/images/zamanm/12045%201.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور طی سخنانی بیان کردند: برای رشد معنوی و رسیدن به کمال به عناصری از جمله علم، ایمان و اخلاص و عمل نیک نیاز است که هر انسانی برای رسیدن به کمال نیازمند این عناصر است؛

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ادامه دادند: در خصوص فضیلت علم همین بس که پیامبر فرمودند که نگاه به چهره عالم برای تو بهتر از اعتکاف یک ساله در کنار بیت الله الحرام است؛ زیرا کسی که با علما ارتباط پیدا کند یک جامعه و حتی بعد از خود را اصلاح می کند ولی شخصی که اعتکاف می کند در نهایت تنها خود را نجات خواهد داد.

معاون جامعه مدرسین بیان داشتند: خداوند 80بار و یا بیشتر به علم و مشتقات علم در قرآن اشاره کرده است؛ حضرت زهرا(س) فرمودند که پیامبر(ص) فرمودند که علما در قیامت با لباس های فاخر محشور می شوند و هر کسی به اندازه علم وتلاشی که برای ارشاد مردم گرفت تکریم می شود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشتند: پیامبر(ص) فرمودند کسی که عالمی را تکریم کرد، مرا تکریم کرده است و کسی که مرا تکریم کند به خدا احترام کرده است؛ خداترسی در کنار علم مهمترین عامل برای رسیدن به سعادت است؛ زیرا علمی که خداترسی در کنارش نباشد سودمند نخواهد بود.

ایشان در ادامه بیان داشتند: خداترسان واقعی مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ هستند که هیچگاه بدون در نظرگرفتن خدا حکمی نمی دهند و هیچ گاه میل خود را به میل الهی ترجیح نمی دهند؛ علمای ما همیشه یک تابلو بزرگ الهی را در مقابل خود دارند و می دانند که خط قرمز آنها در این مسیر چیست.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري عنوان کردند: طلاب در این عرصه و زمان وظیفه بسیار خطیری به عهده دارند و باید از هر فرصتی برای نشر علم استفاده کنند؛ امروز می توان در خانه نشست و علوم اهل بیت(ع) را به دورترین نقاط عالم رساند و طلاب ودین داران نباید از هیچ فرصتی در این رابطه به راحتی درگذرند.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري در پایان تصریح کردند: امروزه با مرور آثار بزرگ و نفس الهی ایت الله العظمی فاضل پی به ارزش و قدر ایشان می بریم؛ اما درس بزرگ این است که قدر مراجع بزرگی که امروز در حوزه داریم را بدانیم و تا از وجودشان در بین خود بهره مند هستیم باید قدردان حضورشان باشیم.

 

Please publish modules in offcanvas position.