جامعه اسلامی هیچگاه از رهبر بی‌نیاز نیست93/07/23

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%202.jpeg

معاون جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در روز عید غدیر در شیراز طی سخنانی فرمودند: این مسئله که «جامعه اسلامی هیچگاه از رهبر بی‌نیاز نیست» بدان معناست که در طول تاریخ جامعه اسلامی مستغنی از رهبر نیست و اگر در آن روز امامت و ولایت ادامه رسالت بود، امروز نیز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ولایت فقیه ادامه راه ولایت و امامت است و این‌ها تاریخ شیعه است.

ایشان خاطرنشان کردند: در آن زمان خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) فرمود اکنون که رسالت خود را اعلام کردی،  از امروز جبهه کفار و اردوگاه کفار از دین شما ناامید شدند و اکنون که مسئله امامت و ولایت در جامعه اسلامی استقرار پیدا کرد، دیگر کفار نمی‌توانند کوچکترین خلاف و اشتباهی را در رابطه با کیان جامعه اسلامی داشته باشند لذا نباید از جبهه کفار ترسید.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه دادند: امروز نیز آمریکا و اتحادیه اروپا نیز نمی‌تواند غلطی کنند، همان‌طور که آن روز کفار نتوانستند و خداوند تأکید فرمود که باید تنها از او هراسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کردند: آسیب‌هایی که در جامعه اسلامی مشاهده می‌شود از جبهه داخلی است، زیرا به یکدیگر تاخت و تاز کردن، با آبروی دیگران بازی کردن و غیره ویرانگر است و گرنه چنانچه مشاهده کردیم حتی 8 سال جنگ تحمیلی نیز به دلیل وحدت و یکپارچگی مردم نتوانست دشمنان را در به یاری رساندن اهدافشان یاری کند، اما زمانی که مسلمانان دچار اختلاف شدند جبهه خودی شکست خورد.

ایشان به تفاوت تمام و کمال اشاره کردند و فرمودند: تفاوت بین کمال و تمام این است که  تمام به چیزی گفته می‌شود که دارای اجزایی است و تا تمام اجزا نیامده، آن مجموعه ناقص است و کمال ممکن است چیزی تمام باشد ولی هنوز رشد لازم پیدا نکرده باشد، پس کمال یک مرتبه است و تمام مطلب دیگر.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه 3 سوره مائده «... الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا...؛ ... امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت‏خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را براى شما [به عنوان] آیینى برگزیدم ...»،  اضافه کردند: در این آیه قرآن یکجا از واژه کمال استفاده کرده و یک جا از واژه تمام نسبت به نعمت و می‌گوید نعمت تمام شد یعنی نعمت ناقص بود چون مسئله امامت و ولایت نبود اما می‌فرماید دین به کمال رسید وگرنه دین در زمان نبی(ص) تمام بود و نقص نداشت اما در کنار قرار گرفتن امامت و ولایت در کنار دین به کمال رسید.

 

Please publish modules in offcanvas position.