جايگاه بالاي شيعه و روحانيت شیعه در دنيا94/03/01

http://bushehri.net/images/20/1/454214/IMG14482018.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور، دیروز در هفتمين جشنواره علامه حلي(ره) در سالن مرکز همايش‎هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با اشاره به جايگاه مناسب شيعه و روحانيت در دنيا، اظهار داشتند: کميت بالاي جامعه علمي شيعه، توانمندي نظامي، تمکن مالي، احترام و تجليل در ميان مسلمانان و غير مسلمانان و ... نشان از جايگاه بالاي شيعه و روحانيت آن در دنياست.

ایشان با بيان اينکه امروز شيعه به عنوان يک مجموعه عقل‎گرا و خردمند در جهان قابل احترام است ابراز داشتند: حتي در برخي از اظهارات ابرقدرت‎هاي عالم نيز مشاهده مي کنيم که از شيعه، ايران، روحانيت و عالمان دين به خوبي ياد می‎کنند و چاره‎ای جز اين هم  ندارند.

عضو خبرگان رهبري خاطرنشان ساختند: بر اساس جايگاه امروز شيعه و روحانيت، مسئوليت زيادي بر دوش ماست که بايد به آن توجه داشته باشيم.

امام جمعه قم با اشاره به وظايف طلاب و روحانيون، تصريح کردند: فهم عميق و همه جانبه از دين، انجام فعاليت‎هاي مطالعاتي و پژوهشي در عرصه‎هاي ديني، رسيدن به کمالات اخلاقي مطلوب، کسب بينش لازم در عرصه‎هاي گوناگون سياسي و تبليغ همه جانبه بر اساس فهم درست از اسلام از مباحثي است که طلاب و روحانيون بايد به آن توجه کنند.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم بيان داشتند: مردم از روحانيت انتظارات به حقي دارند که بايد در کسب آن تلاش شود.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به شخصيت علامه اميني، خاطرنشان ساختند: ايشان براي تدوين کتاب الغدير، 10 هزار جلد کتاب در کشورهاي گوناگون مطالعه کرده تا توانسته اين کتاب شاخص را به رشته تحرير در بياورد.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اين مطلب که ما امروز سر سفره بزرگان علمي حوزه نشسته‎ايم، فرمودند: طلاب جوان بايد اين مجاهدت‎ها را ببينند و درس بگيرند.

Please publish modules in offcanvas position.