خاطره آیت‌الله حسینی‌بوشهری از دوران طلبگی92/06/28

http://h-bushehri.ir/images/busshehri/4/16_171195.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  با اشاره به دوران سخت تحصیل علوم دینی در گذشته، به بیان خاطره‌ای از دوران طلبگی خود پرداختند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری (27 شهریور) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خطاب به طلاب فرمودند: در حال حاضر فراگیری علوم دینی بسیار آسان شده و مراکز علمی بسیار خوبی ایجاد شده‌اند
ایشان بیان داشتند: باید طلاب از این فرصت بهره گرفته تا ضمن خوب درس خواندن در گسترش علوم اسلامی هم تلاش کنند. 

مدیر حوزه‌های علمیه قم به دوران طلبگی خود اشاره کردند و فرمودند: آن زمان به قدری مشکلات زیاد بود که واقعا تحصیل و فراگیری علوم دینی برای مردم بسیار سخت و طاقت فرسا بود.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزودند: در آن زمان هیچ امکاناتی نبود و ما در یک مدرسه‌ای درس می‌خواندیم که برق آن مدرسه را در تابستان قطع می‌کردند تا ما نتوانیم درس بخوانیم و طلبگی را رها کنیم.

ایشان بیان داشتند: وقتی به آنها می‌گفتیم که برق را وصل کنید، می گفتند چون هزینه‌های برق زیاد است ما این کار را نمی‌کنیم و باید در گرما درس بخوانید.

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان داشتند: پس از کلی خواهش و التماس آخر چند ساعتی برق قسمتی از مدرسه را وصل می‌کردند که پس از وصل کردن هیچ وسیله خنک کننده‌ای هم وجود نداشت.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری فرمودند: به همین منظور با چند نفر از دوستان تصمیم گرفتیم که یک پنکه رومیزی خریده و از آن استفاده کنیم که بنده هنوز هم آن پنکه را دارم و به فرزندان خود نشان می دهم که بدانند از چه طریق ما درس خوانده‌ایم و شرایط به چه میزان سخت بوده است.

ایشان ادامه دادند: حتی برای ناهار هم هر روز به لبنیاتی کوچه ارگ می‌رفتیم و یک کاسه ماست و نصف نان می‌گرفتیم که این هم ناهار ما به حساب می‌آید.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري تاکید کردند: طلاب شرایط امروز را با شرایط گذشته مقایسه کنند و بدانند که به چه میزان سختی بوده و باید قدر دانسته و به تحصیل علوم دینی بپردازند.

Please publish modules in offcanvas position.