بازدید مدیر حوزه های علمیه کشور از کتابخانه مدرسه فیضیه93/09/27

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%2015.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور فرمودند: اگر می‎خواهیم حوزه‎های علمیه در عرصه‎های علمی مختلف زنده و پویا باشد باید در کنار آموزش، پژوهش را به عنوان یک اصل و سرلوحه کارهای خودمان قرار دهیم.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت الله العظمی حائری با بیان اینکه پژوهش از گذشته مورد اهتمام حوزویان بوده است، اظهارداشتند: امروز همه ما حوزویان بر سر سفره‎‏های بزرگانی نشسته‎ایم که عمر خود را در راه پژوهش و تألیف و تدریس گذاشته‎اند.

ایشان افزودند: برخی از بزرگان حوزه مانند مرحوم علامه مجلسی (ره) و دیگران به تنهایی دارای آثاری بیش از صد جلد بوده‎اند که واقعا مایه افتخار حوزه است.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور موفقیت حوزه را در پژوهش و تحقیق دانستند و تأکید کردند: اگر می‎خواهیم حوزه در عرصه‎های علمی زنده و پویا باشد باید پژوهش را به عنوان یک اصل و سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.

عضو شورای عالی حوزه‎های علمیه، آموزش همراه با پژوهش را در حوزه ضروری دانستند و  ادامه دادند: آموزش حوزه در عرصه  فعالیت‎های ارزشمندی ارائه می‎دهد ولی باید بدانیم؛ آموزش منهای پژوهش، طلاب را ناقص بار می‎آورد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: برنامه ریزان و مدیران حوزه، باید در زمینه آموزش‎های پژوهش محور به شدت تلاش کنند.

ایشان با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی عرصه‎های جدیدی برای عالمان دین و حوزه باز شده است، افزودند: مسائل نو پیدا، نیاز به کارهای پژوهشی عمیق داشته و اکنون نمی‎توانیم  فقط به کتب بزرگان بسنده کنیم هر چند همه آن آثار در عصر خود زیباترین، بهترین و ماندگارترین کارها را انجام داده‎اند ولی نسل امروز به اعتبار گذشته به ما نگاه می‎کنند که چه آثاری را از خود برجای می‎گذاریم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کردند: باید کاری کرد که سیاستگذاران نظام‎های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی و همه کسانی که علاقمند الگوگیری از عالمان دین هستند با دست مایه پر و بهتری مواجه بشوند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بازدید از کتابخانه آیت الله حائری فرمودند: این کتابخانه در مقایسه با چند سال قبل، باید بگوییم که یک تغییر چند برابری پیدا کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: به لحاظ تدارک سالن‎های منظم و پیش بینی‎های لازم از سوی معاونت پژوهش و مدیران کتابخانه تقدیر و تشکر می‎کنم که جایگاه آبرومندی برای حوزیان و جایگاه علمی حوزه ایجاد کرده‎اند.

Please publish modules in offcanvas position.