بانو مجتهده امین، شخصیتی بین المللی و مایه افتخار جامعه اسلامی است94/12/16

http://bushehri.net/images/0bushehri/bushehri_14_20151106_1701575670.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: شخصیت بانو امین، شخصیتی است که از مرزهای جغرافیایی کشور گذشته و امروز به عنوان چهره زن مسلمان با تراز دانش بالا در قالب مجتهده، مایه افتخار جامعه اسلامی است و در سطح بین المللی مطرح است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» امروز در دیدار مسئولان پژوهشی جامعه الزهرا (س) و اعضای ستاد برگزاری «جشنواره بانو امین» ضمن تقدیر از برگزاری این جشنواره، اظهار داشتند: شخصیت بانو امین، شخصیتی است که از مرزهای جغرافیایی کشور گذشته و امروز به عنوان چهره زن مسلمان با تراز دانش بالا در قالب مجتهده، مایه افتخار جامعه اسلامی است و در سطح بین المللی مطرح است.

ایشان با تأکید بر اینکه باید از این شخصیت الگو گرفت، ابراز داشتند: نقش الگوها به سمت گرایش جامعه به سوی دین داری و خدامحوری، گاهی نقش روشن تری از تبلیغ چهره به چهره است و تأثیر بالایی دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان ساختند: با توجه به فضایی که در دنیای معاصر به چشم می خورد و متأسفانه از زن چهره خوبی به نمایش نمی گذارند، معرفی چنین الگوهایی برای مسلمانان و دیگر اشخاص علاقمند به این دین، کاری بسیار کلیدی و اساسی است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: یکی از وظایف واجب مراکزی همانند جامعه الزهرا (س) و حوزه علمیه خواهران این است که چنین الگوهایی را معرفی کرده و در سطح بین المللی برای آن فعالیت داشته باشند.

امام جمعه قم بیان داشتند: پیام و موجی که از این جشنواره ها صادر می شود، آثار مناسبی به جای خواهد گذاشت و تأثیرگذار است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشتند: از این حرکت ستودنی شما تقدیر می کنیم و انتظار از جامعه الزهرا (س) نیز همین است که با این سابقه طولانی که رهبری نیز از کارکرد این مرکز تجلیل می کنند، به جایگاه و مقام زن پرداخته و تأثیرگذار باشند.

ایشان ابراز داشتند: در فضای امروزی، نه تنها منزلت و جایگاه زن معرفی نمی شود؛ بلکه گاهی تخریب نیز صورت می گیرد و گاهی رنگ سیاسی و خواسته های غرض آلود نیز در آن نقش دارد که باید تصحیح شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان خاطرنشان ساختند: تلاش شما به اندازه 10 سال فعالیت آموزشی است و هرچه بتوانید وزنه پژوهش را سنگین تر کرده و سمت و سوی جامعه الزهرا (س) را به سمت کارهای با استحکام به پیش ببرید و هر ساله شاهد صدها کتاب، رساله و مقاله باشیم، سبب مباحات برای تمام حوزه های علمیه اعم از برادران و خواهران است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، خانم دکتر غروی، معاون پژوهش جامعه الزهرا (س) نکاتی درباره جشنواره «بانوی امین» بیان و از ارسال یک هزار و 707 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

Please publish modules in offcanvas position.