بانک ها نباید بنگاه اقتصادی محض باشند95/06/09

http://bushehri.net/images/01/20/25/33333/IMG14340790.JPGعضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری بر لزوم حركت نظام بانكي كشور به سمت بانكداري اسلامي تاكيد كردند و افزودند: امروز كه نگران مسائل اسلامی در بخش اقتصاد هستیم، باید نقش اسلام را در بحث بانکداری پررنگ کرد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» پيش از ظهردیروز در دیدار رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد در استان که در ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد، با قدردانی از تلاش های صورت گرفته اين بانك در بحث بانکداری اسلامی، اظهار داشتند: تلاش مسئولان این بانک، نشان دهنده عزم جدی برای حرکت این بانک به سمت بانکداری اسلامی است و امیدواریم به طور عملی نیز شاهد رفع دغدغه جامعه دینی، مراجع عظام تقلید و اسلام نسبت به بحث بانک ها باشیم.

ایشان با بیان اینکه باید بهره و منافع معاملات بانکی برای مرحله دوم قرار داده شود، فرمودند: باید ابتدا خدا را در نظر داشته باشیم و اصول اسلام را رعایت کنیم.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین با اشاره به اینکه طبق فرمایش امام کاظم(ع) همه جامعه باید بدانند خداوند از انسان چه می خواهد، ابراز داشتند: کارمندان بانک ها تا پایان ساعت اداری به دنبال این باشند که آنچه خداوند میخواهد، به آن جامه عمل بپوشانند.

ایشان همچنین در بخشی از سخنان خود با تجلیل از شهیدان رجایی و باهنر، افزودند: این دو شهید بزرگوار در اخلاص کار برای خدا و خدمت به خلق خدا پیشتاز بودند.

اگر بانک ها به گونه ای حرکت کنند که بنگاه اقتصادی محض نباشند و به پشتیبانی از بنگاه ها و ایجاد تسهیلات برای اشتغال و ازدواج جوانان بپردازند، در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته اند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امروز آسیب های اجتماعی در جامعه به وضوح مشاهده می شود، افزودند: در محدوده ای که بانک می تواند تاثیرگذار باشد، بخشی از این آسیب ها را با کارکردهای خود برطرف کنند.

ایشان همچنین با انتقاد از بهره های خارج از عرف، افزودند: گاهی بهره هایی که به تسهیلات بانکی اضافه می شود، برای تولید، کمرشکن است و صنایع را به سمت ورشکستگی و افرایش بیکاری می کشاند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزودند: در دورانی که نگران مسائل اسلامی در بخش اقتصاد هستیم، باید نقش اسلام را در بحث بانکداری پررنگ کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: اگر به دنبال تولید و پیشبرد اهداف اقتصادی هستیم باید بدانیم بهره های بالا و سودهای کلان، گره ای از کار تولید کننده باز نمی کند.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: تاسیس مرکز تحقیقات بانکداری اسلامی و ایجاد شعبه نمونه بانکداری اسلامی از سوی بانک مهر اقتصاد استان قم اقدامی شایسته است و امیدواریم حرکت به سمت بانکداری اسلامی از سوی مسئولان این بانک تداوم داشته باشد.

Please publish modules in offcanvas position.