بايد توليدات حوزه به جهان عرضه شود 92/07/12

http://www.bushehri.net/images/0000/2/boshehri_l92ll_151130.jpgعضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري فرمودند: حوزه‌هاي علميه توليدات بسيار با کيفيتي دارند که هنوز در عرصه‌هاي جهاني مطرح نشده است اگر فضايي مهيا شود که توليدات حوزه در دنيا عرضه شود، شاهد پيشرفت بالاتري براي نظام خواهيم بود.

حضرت  آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري  در ديدار با  سرپرست وزارت علوم تحقيقات و فن آوري که در قم برگزارشد، با اشاره به اين‌که در سال‌هاي اخير ظرفيت‌ها  ي خوبي براي همکاري ميان حوزه و دانشگاه صورت گرفته است اظهار داشتند: تفاهم‌نامه ميان حوزه و دانشگاه بايد پيگيري شود و اراده جدي براي تحقق بندهاي آن وجود داشته باشد.

ایشان با اشاره به اين‌که بايد فضاي دانشگاه‌هاي امروز با قبل از انقلاب تفاوت پيدا کند تصريح کردند: پيشرفت علم به تنهايي براي جامعه ديني کارساز نيست و آرمان واقعي انقلاب همراه بودن علم در کنار اخلاق و مسئوليت‌پذيري ديني در حوزه و دانشگاه است.

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور، با تاکيد بر اين‌که حوزه و دانشگاه با درک متقابل بايد با يکديگر همکاري کنند ابراز داشتند: علم و اخلاق دو بال هستند که اگر با يکديگر حرکت کنند شاهد پيشرفت نظام اسلامي خواهيم بود.

ایشان با تاکيد بر اين‌که تخريب حوزه و دانشگاه  از هيچ کس پذيرفتني نيست ابراز داشتند: دشمنان  قبل از انقلاب به دنبال جدايي دانشگاه از حوزه بودند.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه  با بيان اين‌که بسياري از اساتيد حوزه در دانشگاه‌ها به فعاليت مشغول هستند تاکيد کردند: امروز بايد ارتباط خوبي ميان حوزه و دانشگاه‌ ايجاد شود و کا ستي‌ها نيز به برکت ظرفيت‌هاي اين دو نهاد عظيم برطرف شود.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري با تاکيد بر اين‌که حوزه و دانشگاه بايد با توليد علم و اخلاق حرکت مقدسي را پيگيري کنند خاطرنشان کردند: با همکاري ميان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها است که پيشرفت نظام اسلامي تضمين مي‌شود.

آيت‌الله حسيني‌بوشهري با اشاره به رتبه‌هاي علمي جامعه دانشگاهي در دنيا اظهار داشتند: حوزه‌هاي علميه توليدات بسيار با کيفيتي دارند که هنوز در عرصه‌هاي جهاني مطرح نشده است و آنچه از دنيا در ايران مطرح مي‌شود فقط توليدات دانشگاهي است.

عضو خبرگان رهبري در پايان تاکيد کردند: اگر فضايي مهيا شود که توليدات حوزه در دنيا مطرح شود شاهد پيشرفت بالاتري براي نظام خواهيم بود.

 

Please publish modules in offcanvas position.