بايد مرکزي براي رصد شبهات فضاي مجازي در حوزه وجود داشته باشد94/11/14

http://bushehri.net/images/41/222/8757452/20/90/IMG12570057.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: مرکزي براي رصد شبهات در جامعه و شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي بايد وجود داشته باشد که شبهات را رصد کند و پاسخ به آنها را زودتر ارائه دهيم.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، دیروز صبح در مراسم رونمايي از نرم افزار «ولايت فقيه» در مرکز مطالعات و پاسخگويي به شبهات حوزه علميه قم فرمودند: انقلاب اسلامي، از نعمت هاي بسيار بزرگ الهي است.

ایشان افزودند: خداوند متعال در قرآن کريم، به ايام الله اشاره دارد؛ اگر بخواهيم تشبيهي بين انقلاب ايران و انقلاب حضرت موسي(ع) داشته باشيم، به موارد و مشابهات بسياري بر مي خوريم؛ اگر آن روز ظلمت فرعونيان در جامعه حکام بود و فشار فرعونيان بر مردم حکام بود و نياز به حضور يک پيامبر و منجي الهي در آن شرايط ضروري بود در اين انقلاب نيز چنين شرايطي شکل گرفت.

مديرحوزه هاي علميه کشور بيان کردند: امام راحل، موسي(ع) وار، دست مردم را گرفت و باورها و اعتقادات مردم را که متاثر از فضاي طاغوت زده و غرب زده بود، اصلاح کرد؛ دهه مبارکه فجر يادآوري ايام اللهي است که يادآور مردان و زنان مقاومي است که با نثار جان خود و با بيعت با امام خود، دشمنان و طاغوتيان را سرنگون کردند.

آيت الله حسيني بوشهري اظهار داشتند: آنچه در اين مرکز و کل حوزه انجام شده است بيانگر مسئوليت عظيم و بزرگ فعالان حوزه است؛ در اين مرکز و ساير مراکز حوزوي کارهايي انجام مي شود که بيانگر زمان شناسي حوزه مي باشد.

ایشان خاطرنشان کردند: اين مرکز از سال 79 با احساس نيازي که در آن زمان انجام شد، شکل گرفت و حجت الاسلام والمسلمين فرخ فال مسئوليت کلي کار را دنبال کرد و اين مرکز امروزه فعاليت ها و خدمات بسياري انجام داده است، ولي بايد گفت که اين ظرفيت هاي اين مرکز، بسيار زياد است و بايد توسعه بسيار زيادي در اين مرکز انجام شود.

معاون جامعه مدرسين حوزه علمیه قم افزودند: در مقابل اين نعمت بزرگي که خداوند به ما داده است تکاليفي نيز متوجه ما است؛ هر جا که خداوند به فردي نعمت مي دهد، حقي براي خود قائل است و اگر کسي از عهده اين حق الهي بربيايد خداوند اين نعمت را پابرجا نگاه مي دارد، ولي کساني که اين نعمت را جدي نمي گيرند شکرانه اين نعمت را به جاي نياورده اند.

مدير حوزه هاي علميه کشور بيان کردند: عده اي سعي مي کنند که مردم را دوباره به همان فضا بازگردانند و با شبهاتي که مطرح مي کنند ذهن جوانان ما را آلوده کنند؛ امروزه شبهات بسياري وجود دارد که بايد در اين مراکز پاسخ داده شود.

آيت الله حسيني بوشهري بیان کردند: کارکرد حوزه علميه تنها در عرصه مديريت عالي حوزه نيست، بلکه براي ما، آمار کار حوزه مواردي چون پاسخ به يک شبهه کوچک توسط يک طلبه است.

ایشان خاطرنشان کردند: يکي از لوازم اين مساله در کشور آن است که حوزه بايد به شکل فعالانه در اين عرصه تلاش کند و نبايد منتظر باشيم که شبهاتي در جامعه مطرح شود تا بخواهيم به آنها جواب بدهيم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزودند: مرکزي براي رصد شبهات در جامعه و شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي بايد وجود داشته باشد تا شبهات را رصد کند و پاسخ به آنها را زودتر  ارايه دهيم.

مديرحوزه هاي علميه کشور بيان کردند: حوزويان هميشه بايد از جامعه خود جلوتر باشند و با رصد دقيق شرايط و شبهات جامعه فعاليت گسترده اي در زمينه پاسخ به شبهات انجام دهد.

آيت الله حسيني بوشهري عنوان کردند: بايد از خود بپرسيم که در خصوص پاسخ به شبهات کلامي، ولايت فقيه و... چند استاد در حوزه وجود دارد و اين مرکز مي تواند از توان اساتيد برجسته حوزه به شکل موردي در جهت غناي پاسخگويي به شبهات استفاده کند و قرار نيست که همه آنها در اين مرکز متمرکز شوند.

ایشان خاطرنشان کردند: از ديگر فعاليت هايي که از روزهاي اول اين مرکز مورد نظر مديران حوزه بود،تربيت پاسخ دهندگان به شبهات اعتقادي و اجتماعي و فرهنگي  است که بايد در بدنه حوزه اين ظرفيت ايجاد شود.

Please publish modules in offcanvas position.