باید امام خمینی (ره) را دوباره شناخت92/11/18

http://bushehri.net/images/namazjome/intro.jpgحضرت آیت الله حسینی بوشهری خطیب جمعه قم فرمودند: همگان امام را بُعد سیاسی میشناسند و به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار در بعد سیاسی. اما برادران و خواهران؛ آنچه باعث شد امام به این همه توفیقات برسد این نبود که امام یک سیاستمدار بود گرچه این مهم است اما بعد معنوی امام، توسل امام، آن حالت راز و نیاز و مناجات امام است. شوخی نیست در روز بیست و یک بهمن ماه حکومت نظامی اعلام میشود همه میگویند مردم به خانه ها بروند و فقط یک نفر دستور می‎دهد که مردم به خیابانها بریزند این کیست جز امام بزرگوار. همگان اعلام کردند و به امام میگویند خطر دارد از پاریس برگردید ممکن است هواپیمای شما را بزنند، در فرودگاه شما را دستگیر کنند، اقامتگاه شما را بمباران کنند. امام فرمود حالا که همه متفق شدند چه دوست (بخاطر علاقه و عشق به امام) و چه دشمن، این سفر سرنوشت ساز است و من میروم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند: امام را باید دوباره شناخت امام شخصیت رقیق القلب است در کنار خانواده شهیدان امام با تمام تواضع برخورد میکند و هنگامی که آن نوجوان 13 ساله(شهید حسین فهمیده)  نارنجک به کمر خود میبندد و شهید میشود امام میفرماید: این رهبر ماست. این تعبیرات جز در شخصیت امام کسی سراغ نداریم.  برگرداندن خوباوری به مردم یکی از برکات انقلاب برای ما بود، این همه پیروزی ها و پیشرفت‌هایی که ما داشته ایم در سایه این انقلاب و خودباوری بوده است. جوانان ما احساس پوچی میکردند.جایگاهی نداشتند ولی عمده دانشمندان امروز ما جوانان ما هستند و این نشانه عظمت این انقلاب است. امام جمعه موقت قم در ادامه افزودند: هویت انقلابی ما در سایه دو اصل است: 1- اسلامیت 2- مردم.  این مردم به اسلام و درسایه اسلام دل بستند. ایشان برای حفظ و تداوم انقلاب به سه عنصر اشاره کردند: سه عنصر برای حفظ و تادوم انقلاب:

1-   عنصر ایمان، برای ادامه راه.2- عنصر بصیرت و آگاهی و دشمن شناسی.3- (به تعبیر رهبر معظم انقلاب) ایستادگی و مقاومت و اقدام.

Please publish modules in offcanvas position.