باید تلاش کنیم کشور را به سلامت از پیچ تاریخی عبور دهیم ـ

http://h-bushehri.ir/images/zaman/13910627000008_PhotoA.jpgآیت‌الله حسینی بوشهری گفت: ما باید تلاش کنیم تا کشور را به خوبی از این پیچ تاریخی عبور داده و در مسیر مستقیم و الهی قرار دهیم. آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عصر چهارشنبه در دیدار حبیب‌الله عسگر اولادی، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: انفاق در راه خداوند بسیار مهم و با ارزش است و ما حوزویان هم به نوعی امدادگر هستیم.

 

وی افزود: وظیفه رسیدگی به ایتام آل محمد به حوزه‌های علمیه واگذار شده است و ما در این امر با کمیته امداد هم‌سو هستیم و از ایتام آل محمد در برابر انحرافات و سستی‌ها سرپرستی می‌کنیم همان‌گونه که کمیته امداد از لحاظ مادی و معنوی از آنها حمایت می کند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که حوزه‌های علمیه از ایتام آل محمد در برابر شیاطین و دشمنان حفاظت می‌کنند، اظهار داشت: حوزه های علمیه نمی‌گذارند دشمنان خللی در اعتقادات شیعیان ایجاد کنند و آنها را به انحراف و تباهی بکشند.
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در تثبیت نظام بسیار کارساز بود و مدافع سرسختی برای انقلاب بوده و در برابر دشمنان و افرادی که رخنه کرده و بزرگ‌نمایی می‌کنند و محرومان را دستمایه‌ای برای رسیدن به اهداف خود کرده‌اند ایستادگی می‌کند.
وی با اشاره به این که فرزندان و افراد تحت پوشش بسیار هستند و تلاش کمیته امداد هم بر این است که آنها را به بهترین وجه حمایت و یاری کند، افزود: در اسلام چنین آمده که فقرا را چنان سرپرستی و مراقبت کنید که واجب‌الحج شوند و باید مبنای ما در یاری فقرا و مساکین برگرفته از اسلام و معارف اهل‌بیت(ع) باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) هم در مورد رسیدگی به فقرا سخنی دارد و فرموده حضرت این است که من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم که این سه چیز انفاق در راه خدا، تلاوت قرآن و نگاه به چهره پیامبر(ص) است.
وی ابراز داشت: انفاق در راه خداوند به اندازه‌ای اهمیت دارد که حضرت زهرا(س) آن را در کنار تلاوت قرآن و نگاه به چهره پیامبر اکرم(ص) قرار داده است و به تعبیر دیگر آن را جزو اولین مواردی نام برده که دوست دارد، یعنی ابتدا انفاق در راه خداوند و بعد تلاوت قرآن و نگاه به چهره رسول‌الله.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: از معصوم(ع) هم نقل است که هر کار و خدمتی نسبت به شیعیان انجام شود مثل این است که به ما انجام شده است.
وی با بیان این‌که کشور با توجه به فشارها و تحریم‌های غرب در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، گفت: مسأله پیچ تاریخی نکته بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند و از مطالب ماندگار در تاریخ است و ما باید تلاش کنیم تا کشور را به خوبی از این پیچ تاریخی عبور دهیم.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: حرکت بسیار خوبی در کشور شروع شده است و امید داریم که همه این تلاش‌ها و حرکت‌ها نتیجه و خروجی خوبی داشته باشد و به گونه ای در مسیر انقلاب باشد و ما هم باید برای حفظ این انقلاب از جان و دل مایه بگذاریم.
وی با اشاره به این که امروز رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبری والا، بصیر، آگاه، رشید، هوشمند و تیزبین است و  بسیار قدرتمند ایستاده و کشور را هدایت می کند، ابراز داشت: ما هم باید به کمک چنین رهبری بشتابیم و پا به پای ایشان کشور را از بحران سیاسی و اقتصادی خارج کرده و این پیچ تاریخی را به یک مسیر مستقیم و الهی تبدیل کنیم.
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: انقلاب ما به مدد خداوند استوار شده است و باید یقین داشته باشیم که همان‌گونه که خداوند و اولیای الهی با امدادهای خود انقلاب و نظام ما را یاری کرده‌اند بعد از این هم یاری خواهند کرد و کشور و انقلاب روند رو به رشدی را طی خواهد کرد.
وی در پایان با تسلیت به مردم زلزله‌زده بوشهر از تمام مسؤولان به ویژه کمیته امداد تقاضای مساعدت و یاری برای زلزله زده‌گان کرد و گفت: با توجه به گرمای زودرس هوا در مناطق جنوبی به ویژه بوشهر مردم با مشکلاتی مواجه شده‌اند که امیدوار هستیم امکانات رفاهی و سرمایشی بهتری تا زمان ساخته شدن سرپناهی برای افراد زلزله‌زده در اختیار این عزیزان قرار گیرد و کمی از رنج آنها بکاهد

Please publish modules in offcanvas position.