باید سراغ کدام عالم رفت93/02/27

http://www.bushehri.net/images/zamanmmm/7.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، طی سخنانی به روایتی از امام کاظم علیه السلام اشاره کردند و بیان داشتند: بر اساس سخن این امام معصوم(ع)، انسان نباید به سراغ هر عالمی برود، مگر این که انسان ها را از تردید به یقین، از کبر به تواضع، از ریا به اخلاص، از دشمنی و کینه به محبت و دوستی و از وابستگی به دنیا به زهد و پارسایی هدایت کند.

ایشان درباره شاخصه های همنشین خوب در کلام حضرت عیسی علیه السلام فرمودند: در کلام این پیامبر الهی آمده که انسان باید با کسی همنشینی نماید که با دیدن او به یاد خدا بیفتد، و با نشست با او علمش زیاد شود و عمل او انسان را به یاد آخرت بیاندازد. این سبک زندگی اسلامی است که باید به آن توجه نمود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به شخصیت حضرت آیت الله بهجت فرمودند: از جمله ویژگی های این عالم وارسته، علمیت ایشان بود که از چهارده سالگی به کربلا معلا رفته و در محضر اساتید بزرگ کسب علم کردند؛ ایشان در ادامه به قم آمده و در درس آیت الله العظمی بروجردی(ره) تلمذ کردند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایشان همواره به طلاب توصیه می کردند که در عین فرا گرفتن درس، تدریس نمایند، افزودند: ایشان تا سه روز قبل از ارتحالشان، در مسجد فاطمیه قم تدریس داشتند.

Please publish modules in offcanvas position.