باید طلبه‌های ایرانی زبان‌های دیگر را یاد بگیرند93/04/20

http://www.bushehri.net/images/zamanmmm/12547%204.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم طی سخنانی به بیان مطالبی درباره چگونگی آشنا کردن مخاطبان خارج از کشور با مسایل دینی، اظهار کردند: در حال حاضر دو راه‌کار عمل می‌شود که این دو راه‌کار نتوانسته اند به طور کامل آن خلأ را جبران کنند. اکنون تعدادی از داوطلبان برای تحصیل می آیند و پس از آن بازمی‌گردند اما فرصت آن‌ها محدود است و شاید نتوانند آن عمق و ژرفای لازم را به دست آورند. برای این مسأله نیز راه‌کاری وجود دارد که براساس آن دو اقدام می‌توان انجام داد. یکی از آن‌ها کوتاه مدت است، برای این که بتوان نیازهای فعلی و زمین مانده مخاطب را پاسخ داد. این راه‌کار کوتاه مدت ناظر بر این است که افراد بتوانند با چند سال تحصیل این نیازهای اولیه را پاسخ دهند.

دومین کار این است که برای افراد خوش استعدادی که برای تحصیل می آیند، زمینه و فرصت بیشتری به وجود آید تا با بتوانند با مایه‌های علمی بیشتری بازگردند. به این معنا که متناسب با استعدادهایشان، سرمایه گذاری علمی بر آن‌ها صورت بگیرد تا هر کدام در هر جا که بر می گردند، به عنوان یک محور قرار بگیرند.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: طبعا این طلبه‌هایی که به صورت دوره‌های کوتاه مدت یا سنوات تحصیلی محدود درس خوانده اند، می‌توانند به عنوان بازوان آن محور اصلی در هر کشور قرار می‌گیرد، یعنی دو نوع سرمایه گذاری. الزاما نباید همه افراد را یک شکل تقویت کرد که فقط شامل یک دوره پنج ساله یا شش ساله برای آن‌ها باشد. پس از گذشت چند سال که نوع استعدادها و توانمندی آن طلبه‌ها مشخص می‌شود، باید تفکیکی قایل شد و تعدادی را از هر کشور که می‌توانند در آینده جنبه ای محوری برای آن کشور داشته باشند، با برنامه‌ریزی‌های منظم‌تر آموزش داد تا حتی به مرحله اجتهاد برسند و به کشور خود بازگردند. طبعا در آن صورت، این افراد در کنار کسانی که به شکل کوتاه مدت تحصیل کرده‌اند و یاران و همراهان ایشان می توانند کل آن کشور را از نظر تبلیغی پوشش دهند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در توضیح کار دومی که باید انجام بگیرد و می تواند به صورت مقطعی باشد، فرمودند: باید تعدادی از طلبه های ایرانی زبان آن‌ها را یاد بگیرند و به آن مناطق بروند البته مدت بسیاری نمی‌توانند بمانند بلکه باید به صورت مقطعی به محوریتی که در آن‌جا ایجاد می‌شود، کمک کنند.

Please publish modules in offcanvas position.