باید مهندسی فرهنگی و طرح و برنامه داشته باشیم94/10/24

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%201.jpegحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه کشور در همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم که شامگاه چهارشنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزارشد اظهار داشتند: امروز همه دشمنان اسلام در یک جبهه با همه توان خود نسل جوان بی پناه ما را هدف گرفته اند و در صددند که همه اعتقاد و ارزش های آن را بگیرند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پاسخگویی به شبهات را وظیفه سترگ طلبه امروز دانستند و افزودند: وهابیت و کلام جدید مسیحی برای از بین بردن پایه های اعتقادی و ارزشی جوانان امت اسلام به ویژه شیعیان، شبهه افکنی می کنند؛ لذا از مهمترین وظایف ما پاسخگویی به این شبهات است که متاسفانه آنطور که باید و شایسته است برای دفاع از دین و تبلیغ آن و استفاده از فرصتها کاری نکرده ایم.

ایشان در ادامه با اشاره به سخنانی از سید حسن نصرالله بیان داشتند: امروز داعش و تکفیریها را تنها با سلاح نمی توان دفع شر کرد، بلکه آنها پایگاه اعتقادی پیدا کرده اند و لذا حوزویان و فرهیختگان باید کتاب نوشته، منتشر و تبلیغ کنند تا این پایگاه های فکری و اعتقادی را از آنها بگیرند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه دادند: امروز برای اینکه بتوانیم از فعالیت ها، بهره گیری داشته باشیم و به نتیجه برسیم باید مهندسی فرهنگی و طرح و برنامه داشته باشیم.

ایشان افزودند: باید کارهای فوری، میان‎مدت و بلندمدت را تعیین کنیم و از همان جایی که مسیر گمراهی وارد جامعه شده است، مسیر هدایت را باز کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری از دین اسلام به عنوان ذخیره الهی یاد کردند و افزودند: نبی اکرم(ص) از زمانی که پا به هستی گذاشت و اسلام برایشان نازل گشت، فرامنطقه ای بود؛ یعنی برای منطقه خاصی نازل نشده است بلکه رسالتی جهانی دارد.

ایشان ادامه دادند: دعوت به اسلام منحصر به جزیرة العرب نبود و نامه های ایشان به تمدنهای آن روز، مبیّن آن است که دعوت ایشان تنها متعلق به سرزمین محدودی نیست و مخاطبان ایشان «ناس» هستند و این نشان دهنده بعد جهانی دین اسلام است.

آیت الله حسینی بوشهری به خصوصیت جاودانگی دین اسلام اشاره کردند و افزودند: اگر از عمومیت افراد به عمومیت ازمان رسیدیم، این خود جاودانگی اسلام را ثابت می کند؛ در این زمینه زراره می گوید: «اسلام دینی جهانی است که تا قیامت پا برجاست»، خاتمیت پیامبر (ص) دلیل دیگری بر جاودانگی این دین است.

ایشان اظهار داشتند: خروجی تحقیق و درس خارج و تدریس ما تبلیغ است و اینها زمینه ساز الی کلمه الله .. است و با تدریس و تحقیق و قلم باید کارهایی را انجام دهیم.

Please publish modules in offcanvas position.