برخی افراد کارهای خود را به نام اسلام و انقلاب تمام می کنند/ نسل جوان سوابق احزاب را مطالعه کند95/03/14

http://bushehri.net/images/01/20/200000/456/IMG15333851.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» پیش از ظهردیروز در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای 15 خرداد1342، اظهار داشتند: اعضای حزب موتلفه از السابقون انقلاب محسوب می شوند و نقش آفرینی آنها در صحنه های مختلف انقلاب، فراموش ناشدنی است.

ایشان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب موتلفه اسلامی به خصوص شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد، ابراز داشتند: در دوران نهضت، انقلابیون ظاهری نیز داشتیم اما معیار آنها با مجموعه حزب موتلفه تفاوت جدی داشت چرا که اعضای این حزب، انقلاب را در قالب چارچوب اسلام، تشیع و مکتب اهلبیت(ع) معنا کردند.

ایشان، انقلابی بودن در سایه مرجعیت را یکی از ویژگی های مهم حزب موتلفه عنوان کردند و فرمودند: برخی افراد کارهای خود را براساس درک شخصی و تشخیص های احساسی به نام اسلام و انقلاب تمام می کنند در حالی که باید برای خود خط قرمز تعریف و مشاهده کرد که مرجع تقلید تا چه مرزی به ما اجازه می دهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند: اگر کسی خود را انقلابی بداند اما بی اعتنا به مراجع تقلید و ولی فقیه باشد، نمیتوان برای وی شناسنامه انقلابی صادر کرد.

آیت الله حسینی بوشهری، «باورمندی معتقدانه» و «حضور فعال در مقام عمل» را از ویژگی های انقلابی حزب موتلفه عنوان کردند و فرمودند: خیلی از افراد ممکن است تا زمانی که خطری متوجه آنها نباشد، شعارهای انقلابی سر دهند اما هنگام خطر و تاریکی، صحنه را ترک می کنند.

ایشان افزودند: حزب موتلفه اسلامی در مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با باورهای انقلابی خود هیچگاه صحنه را ترک نکرد و همراه با مرجعیت و اهداف اسلام در صحنه حضور داشت و از تهدید و اعدام نترسید.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین با تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ معاصر از سوی نسل جوان، عنوان کردند: جوانان باید سوابق انقلابی احزاب را بررسی و مطالعه کنند و بدانند این مجموعه ها چه اهدافی را دنبال می کرده اند و چه اقداماتی داشته اند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بر لزوم معرفی بیشتر ظرفیت های حزب موتلفه اسلامی به جامعه تاکید کردند و ابراز داشتند: متاسفانه با همه تلاش های صورت گرفته هنوز ظرفیت حزب فاخر و ارزشمند موتلفه اسلامی که با آسودگی خاطر میتوان نام انقلابی به آنها نهاد در جامعه معرفی نشده است.

Please publish modules in offcanvas position.