برخی نمی خواهند جایگاه شورا را درک کنند/ لزوم تسری نگاه خدایی در شوراهای شهر94/08/11

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2015.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح دیروز در نخستین همایش بانوان عضو شوراهای اسلامی سراسر کشور که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد حرکت به سوی کاهش تصدی‎گری دولت را یکی از اهداف تشکیل شوراهای شهر دانستند و ابراز داشتند: شوراها در توسعه شهر و کشور در برنامه ریزی پنج ساله، توسعه فرهنگی سیاسی و قدرت بخشیدن به شهرداری ها نقش مهمی دارند.

ایشان با بیان اینکه شوراها برای مچ‎گیری شهرداری ها تشکیل نشده اند، ابراز داشت: شوراها باید در جهت تقویت عقبه فکری و مقتدر کردن شهرداری ها تمرکز داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند: همچنین یکی دیگر از اهداف تشکیل شوراهای شهر، نهادینه کردن مردم سالاری دینی بود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری همچنین با اشاره به مشکلات شوراهای شهر، ابراز داشتند: متاسفانه هنوز در کشور فرهنگ شورایی نهادینه نشده است و گویا برخی  نمی خواهند بپذیرند که نهادی در این کشور به نام شورا وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری، عدم وجود ضمانت های لازم جهت اجرای مصوبات شورا را یکی دیگر از مشکلات شوراهای شهر دانستند و ابراز داشتند: مسئولان محترم گاهی همکاری های لازم را در بزنگاه ها ندارند و دست شوراها را نمی گیرند.

ایشان بر لزوم عمل به مفاد قانون از سوی اعضای شورای شهر تاکید کردند و اظهار داشتند: اعضای شوراهای شهر ارتباط دائمی با مردم داشته باشند چرا که شورا نمی تواند در اتاق بسته تصمیم گیری کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین بر لزوم توجه به مختصات اسلامی شهرهای کشور تاکید کردند و فرمودند: نمی توان در تصمیم گیری ها، نگاه اسلامی را حذف کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه بر لزوم توجه به فرهنگ سازی در جامعه تاکید کردند و عنوان کردند: بخشی از مصوبات شوراها باید در جهت ابعاد تقویت فرهنگ در جامعه از جمله حجاب باشد.

ایشان افزودند: تسهیل و تسریع کار مردم، استفاده از روش های علمی، مشاهده تجربه دیگران در عمران و آبادانی، اجرای الگوهای منطبق با باورهای اعتقادی، درآمدزایی پایدار، سرمایه گذاری بومی و توجه به محوریت مساجد و حوزه های علمیه در پروژه ها از دیگر موضوعاتی است که شوراهای اسلامی شهر باید به آنها توجه داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در شوراهای شهر نگاه ها خدایی باشد نه جناحی، ابراز داشتند: اگر سیاست زدگی و جناح گرایی در شوراها وجود داشته باشد، هر روز شاهد درگیری جناح های سیاسی خواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری، آفت شوراهای شهر را حزب بازی دانستند و اظهار داشتند: شوراها را نباید تبدیل به حزب و جناح گرایی کرد.

ایشان همچنین اختلاف در شوراها را همانند سم کشنده ای دانستند و ابراز داشتند: بانوان اعضای شوراهای اسلامی شهر، پیام آوران صلح از حرم کریمه اهلبیت باشند و اختلافات را در شوراها رفع کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه نباید به هر قیمت کسب درآمد کرد، ابراز داشتند: زیبنده یک شورای اسلامی نیست که به هر قیمتی در آن درآمدزایی صورت گیرد. 

معاون جامعه مدرسین در پایان با بیان اینکه سوغات قم سوهان نیست، ابراز داشتند: سوغات قم بهره گیری از احادیث و روایات و دیدار با مراجع عظام تقلید است.

Please publish modules in offcanvas position.