برپایی یادواره شهیدان اعلام آمادگی همه جانبه در برابر دشمنان است94/12/23

http://bushehri.net/images/1000/1245/10/2323/82000617-70587945.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور با تاکید بر اهمیت برگزاری همایش ها و کنگره های مختلف با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  فرمودند: برپایی مجالس یادواره شهدا به مفهوم اعلام آمادگی همه جانبه نظام اسلامی در برابر دشمنان است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت 22 اسفند روز شهید و همچنین مراسم تجلیل از خانواده شهیدان قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی این استان با بیان اینکه جوانان ما گاهی از فضای معنوی و روحانی دوران دفاع مقدس اطلاع چندانی ندارند، اظهار داشتند: ما یادواره شهدا را در محضر خانواده معظم شهدا و سایر بزرگان برگزار می کنیم تا به نسل امروز بگوئیم خط سرخ شهادت خطی است که پیامبر اکرم(ص) آن را ترسیم کرده، و جلو دار این خط نیز امیرالمومنین(ع)، حضرت زهرا(س) و سیدالشهدا (ع) هستند.

ایشان با بیان اینکه نسل جوان باید بدانند که دین فدایی می خواهد، تصریح کردند: دین اسلام بواسطه انسان های فداکار و از جان گذشته که جز رضایت خدا چیز دیگری در نظر نداشتند، و با آغوش باز به استقبال شهادت رفتند، در اختیار ما قرار گرفته است، لذا باید قدردان آن باشیم.

 امام جمعه موقت قم با تمجید از صبر و استقامت خانواده شهدا فرمودند: نسل جوان ما باید بدانند در گذشته بر این کشور چه گذشته، و امروز چه انسان های بزرگی از مردان و زنان و دختران و پسران و همسران به عنوان یادگاران آن دوران در این جامعه زندگی می کنند که دعاهای آنها موجب خیر و برکت برای همگان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به دیگر مواردی که به خاطر آنها برای شهیدان آئین یادواره و گرامیداشت برگزار می کنیم، تصریح کردند: ما باید یاد شهدا را گرامی بداریم تا از خواب غفلت بیدار شویم، چرا که وقتی یاد شهید مطرح می شود و تصویر زیبای شهید را نیز می بینیم، فضای روحی و ذهنی ما به کلی تغییر پیدا می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کردند: با حضور در این مراسم راه کمال و معنویت و اوج گرفتن انسان به مقامات عالیه برایمان ترسیم می شود و به خوبی می فهمیم که خیلی هم نباید سرگرم این دنیا و لذت های آن شویم.

ایشان افزودند: یکی از علت هایی که ما یاد شهیدان را گرامی می داریم، این است که این کشور هنوز دشمن دارد، لذا ما می خواهیم به نسل جوان و همه جامعه این مطلب را بیان کنیم که باید همیشه آماده و در صحنه باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه به قول قرآن دشمنان هیچ وقت دست از سر ما برنمی دارند، تصریح کردند: مسئولان ما برجام را با طرف های آمریکایی و اروپایی امضا کردند ولی آنها همچنان دست از سر ما برنداشتند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به رزمایش های اخیر موشکی سپاه پاسداران، فرمودند: رزمندگان ما تا با تمام وجود آمادگی و توان رزمی خود را حفظ می کنند و دراین راستا نیازی به کسب اجازه از هیچ کشوری ندارند.

ایشان با تاکید بر اینکه دشمن هنوز یک تحریم اقتصادی را لغو نکرده دو تحریم دیگر را جایگزین آن می کند، تصریح کردند: با توجه به تداوم دشمنی های جریان استکبار با نظام و ملت ایران مهمترین هدف از برگزاری یادواره شهدا ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است، لذا خانواده مکرم شهیدان که سخنانشان در جامعه تاثیر گذار است و تا عمق جان ها اثر می کند، نقش مهمی در این زمینه دارند.

در این مراسم چند تن از خانواده شهیدان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و همچنین مدافعان حرم حضرت زینب (س) مورد تجلیل قرار گرفتند.

Please publish modules in offcanvas position.