بزرگترین مجتمع فرهنگی ـ مذهبی تاکستان کلنگ‌زنی شد92/08/13

http://www.bushehri.net/images/13920526000371_PhotoA.jpgبزرگترین مجتمع فرهنگی ـ مذهبی تاکستان با عنوان مجتمع بقیه‌الله با حضور معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حضرت  آیت الله  سید هاشکم حسینی بوشهری کلنگ‌زنی شد.

با حضورنماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری و مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ بزرگترین مجتمع فرهنگی مذهبی شهرستان تاکستان در فضایی بالغ بر 30 هزار متر مربع به زمین زده شد.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در این آیین آثار و فواید دعا و مناجات را برشمردند و اظهار داشتند: انجام دعا و شکرگزاری زبانی خداوند در هنگام نزول رحمت الهی سفارش شده و مورد توجه قرار گرفته است.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه افزودند: امید می‌رود تا به گسترش کارهای خیر و نیکوکاری به منظور عمل به رهنمودهای دین اسلام تلاش کرده و همواره گام برداشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه از تلاش خیران و مسئولان برای آغاز احداث مجتمع فرهنگی مذهبی بقیه‌الله شهر تاکستان تقدیر کرد و افزود: در حال حاضر منابع ارزنده‌ای برای این پروژه تعریف شده است که لازم است تا این حمایت‌ها تداوم یابد.

شایان ذکر است مجتمع فرهنگی و مذهبی بقیه‌الله(عج) ‌شهر تاکستان شامل مسجد جامع، درمانگاه، کلینیک، ‌کتابخانه، حوزه علمیه، سالن اجتماعات، سوله ورزشی، استخر، ستاد نماز جمعه و موزه شهدا در ناحیه شمال کمربندی ایجاد شده است.

مراحل نقشه‌برداری و صدور مجوز راه‌اندازی مجتمع از سال 90 آغاز شده است و تاکنون با ارتفاع 6 تا هفت متر عملیات خاکبرداری تا سقف 100 هزار متر مربع با مساعدت اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین به انجام رسیده است.

پیمانکار پروژه بقیه‌الله شهر تاکستان نیز طی چرخه زمانی طبق مناقصه انتخاب شده است و درصد قابل توجهی از خاک‌برداری توسط مسعود رحمانی از خیران به نام تاکستانی به انجام رسیده است.

حوزه علمیه پیش‌بینی‌شده در مجتمع بقیه‌الله نیز با گنجایش 240 نفر برای تحصیل طلاب در نظر گرفته شده است و مسجد جامع جدید شهر تاکستان نیز در این مجتمع بزرگ احداث می‌شود.

مجتمع بقیه‌الله شهر تاکستان با 30 هزار متر زمین از گنجایش 14 هزار نفری در فضای مسقف برخوردار است و مراحل شناژ و فونداسیون‌بندی آن آغاز می‌شود.

شهرستان تاکستان با جمعیت حدود 250 هزار نفری در بخش اماکن فرهنگی و مذهبی از ضعف شدید برخوردار است و راه‌اندازی مجتمع بقیه‌الله(عج) جزو تقاضاهای دیرینه شهروندان تاکستانی بوده است.

همچنین حضرت  آیت‌الله حسینی بوشهری به همراه امام جمعه و مسئولان شهر تاکستان با حضور در شهر ضمن بازدید از عملیات احداث حوزه علمیه خواهران شهر تاکستان با جمعی از طلاب حاضر به مدت کوتاه به گفت‌وگو پرداختند و جویای کیفیت تحصیل و ارتقای حوزه برادران این شهر شدند.

اصحاب رسانه به همراه عکاسان نیز در برنامه سفر نیم روزه مدیر حوزه‌های علمیه حضور داشته و به پوشش مراسم پرداختند.

Please publish modules in offcanvas position.