بسیاری از موقوفات حوزوی در اختیار نیست/ مبارزه با تهاجم فرهنگی از طریق وقف93/09/17

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2019.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در همایش وقف و حوزه‎های علمیه تصریح کردند: هنوز بسیاری از موقوفات حوزوی وجود دارد که در اختیار ما نیست و این مسئله در کنار مشکلاتی نظیر هزینه‎های آموزشی و ازدواج و زندگی و مسکن و... طلاب، می‎توان با در اختیار گرفتن این موقوفات در عرصه اصلی خود بسیاری از این مشکلات را حل کرد.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند: نقش آموزشی رسانه‎ها در حوزه وقف را نباید دست کم بگیریم؛ زیرا می‎توانند این فرهنگ را در جامعه نهادینه کند؛ در حوزه وقف غفلت‎های بسیاری شده است که باید در منابر و تبلیغ حوزویان این مساله بیش از پیش مورد نظر واقع شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار کردند: توسعه فضای معنوی و مبارزه با تهاجم فرهنگی و توسعه فضای فرهنگی و علمی و دینی با گسترش وقف ایجاد می‎شود؛ باید موقوفاتی برای ساخت و نگهداری و اداره مدارس علمیه ایجاد شود.

ایشان افزودند: در این رابطه می‎توان با تهیه جزوات و کتب تخصصی، مبلغان را نسبت به ارایه مطالب و مباحث علمی در این حوزه یاری کرد تا بتوانند این مسایل را به جامعه منتقل کنند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور تصریح کردند: گاهی اوقات یک فرودگاه وقف حوزه است و امروزه در دست ما نیست که در این رابطه باید دستگاه قضایی در این حوزه ورود کند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: در کتب آموزشی به خصوص سطوح ابتدایی باید به مساله وقف اشاره کرد؛ در کنار آن می‎توان با برگزاری مسابقات ارزشمند در حوزه وقف نسبت به ترویج این معرفت اسلامی پرداخت.

عضو شورای عالی حوزه‎های علمیه اظهارکردند: نظارت بر حسن اجرای وقف از دیگر لوازمی است که باید در این حیطه مورد توجه قرار گیرد؛ این کار را می‎توانیم با نشر کتب و مقالات علمی و برنامه سازی رسانه‎ای دنبال کرد.

ایشان در پایان افزودند: امیدواریم هر ساله که این جلسه را برگزار می‎کنیم، بتوانیم گزارشی را ارائه دهیم که چه اقداماتی در این حوزه انجام شده است زیرا می‏‎توانیم به راحتی نواقص را در این حوزه جبران کنیم و به شرایط ایده آل برگردیم.

Please publish modules in offcanvas position.