به مدارس علميه سفيران هدايت اعتماد دارم و مدافع آن هستيم94/11/14

http://bushehri.net/images/41/222/8757452/20/90/IMG13403718.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: آمار کمّي براي ما تأمين کننده و قانع کننده نيست؛ مهم اين است که چه اشخاصي را تربيت کرده و چه مشکلاتي را در جامعه برطرف کرده ايم.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» پيش از ظهر دیروز در اجلاسيه مديران مدارس علميه سفيران هدايت کشور که در قم برگزار شد؛ ضمن تبريک دهه فجر انقلاب، اظهار داشتند: کار سفيران در ميان فعاليت هايي که در حوزه هاي علميه انجام مي گيرد، بسيار ارزشمند است و بنده جزء مدافعان سرسخت آن بوده و حجت الاسلام نبوي نيز به خوبي مي دانند که بي مهري ها را با آرامش و متانت پاسخ داده ايم.

ایشان با بيان اين مطلب که بهترين معرّف براي کار شما، کارنامه خود شماست، ابراز داشتند: هرچه کارنامه درخشان تر و خروجي ها از نظر علمي، اخلاقي، زمان شناسي و درک شرايط و نقش آفريني در فضاي اجتماعي بهتر بتوانند بدرخشند؛ لازم نيست امثال بنده از مدارس سفيران هدايت دفاع کنند.

مدير حوزه هاي علميه کشور يکي از نکات بسيار مهم در سفيران هدايت را توجه به مسئوليت امروز دانستند و فرمودند: بايد بدانيم دين و جامعه از ما چه مي خواهد و رسالت امروز ما چيست و بر اساس آن فعاليت کرد.

عضو خبرگان رهبري خاطرنشان ساختند: آمار کمّي براي ما تأمين کننده و قانع کننده نيست؛ مهم اين است که چه اشخاصي را تربيت کرده و چه مشکلاتي را در جامعه برطرف کرده ايم.

امام جمعه قم تصريح کردند: پررنگ بودن مباحث تفسيري در مسائل آموزشي سفيران هدايت بسيار خوشحال کننده مي باشد.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين مطلب که نيازها تأمين کننده خط و مشي ماست، اظهار داشتند: مديران بايد نيروهاي خوب تربيت کنند و اين مهم با حضور پررنگ شما در مدرسه علميه محقق خواهد شد. مديراني که به صورت منظم در مدرسه حضور ندارند، نبايد انتظار داشته باشند که خروجي آنان طلبه موفقي باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان ساختند: فضاي سفيران هدايت با دوره بلند مدت حوزه هاي علميه بسيار متفاوت است؛ چرا که طلاب شما پس از 5 سال وارد جامعه شده و در فضاي اجتماعي قرار مي گيرند؛ پس بايد با علميت بالا و خودساختگي حضور پيدا کنند.

مدير حوزه هاي علميه کشور تصريح کردند: مديران سفيران هدايت بايد مسئوليت ها را به طلاب واگذار کنند تا افرادي زبده و قوي تربيت شده تا پس از حضور در جامعه بتوانند مديريت صحيح داشته باشند.

عضو خبرگان رهبري بيان داشتند: فارغ التحصيلان سفيران هدايت ما بايد از بن دندان به انقلاب، امام، رهبري، خون شهدا و ... پايبند باشند و شما مسئول تربيت آنان هستيد.

امام جمعه قم اظهار داشتند: طلاب را ملا، مهذب، زمان شناس، مسئوليت پذير و ... تربيت کنيد تا خروجي مناسبي داشته باشيد.

آيت الله حسيني بوشهري ابراز داشتند: آشنايي طلاب با تفسير قرآن، فن خطابه، حفظ آيات و روايات موضوعي، فعاليت هاي پژوهشي و ... بسيار مهم است که  مديران بايد به آن توجه داشته باشند.

ایشان خاطرنشان ساختند: ميان سفيران هدايت و مدارس بلند مدت حتي المقدور ارتباط ايجاد کنيد تا بتوان برنامه ريزي هاي خوبي داشته باشيد. همچنين بايد ارتباط قوي با آموزش و پرورش داشته باشيد تا بتوان هم از دانش آموزان جذب کنيد و هم طلاب در مدارس حضور بهتري داشته باشند.

Please publish modules in offcanvas position.