تاکید آیت‌الله حسینی بوشهری بر افزایش تعامل حوزه‌های علمیه قم و نجف92/11/03

http://bushehri.net/images/zamanmmm/18.jpgمدیرحوزه‌های علمیه کشور فرمودند: با توجه به قدمت و عظمت حوزه علمیه نجف و پویایی و عظمت حوزه علمیه قم باید تلاش کنیم تا میان این دو حوزه بزرگ تعامل بیشتری برقرار شود که این مهم می‌تواند با تبادل طلبه و استاد آغاز شود.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار حجت الاسلام قبانچی، امام جمعه نجف اشرف اظهار کردند: با توجه به قدمت و عظمت حوزه علمیه نجف و پویایی و عظمت حوزه علمیه قم باید تلاش کنیم تا میان این دو حوزه بزرگ تعامل بیشتری برقرار گردد و این مهم می‌تواند با تبادل طلبه و استاد آغاز شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزودند: با توجه به اینکه برای ایجاد رابطه و تعامل راه‌ها و گام‌ها ی بیشماری می‌تواند صورت بگیرد باید حساسیت‌های موجود را مدّنظر قرار داد و در ابتدای امر باید با نگاه کاملا حوزوی با یکدیگر تعاملات را برقرار کنیم تا به سر منزل مقصود برسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه این دو حوزه بزرگ باید از یکدیگر پشتیبانی کنند خاطرنشان کردند: اگر این دو حوزه از یکدیگر پشتیبانی کنند، جهان تشیع از قدرت مضاعفی برخوردار می‌شود و در عین حال، بدون شک دشمنی دشمنان درخصوص تشیع مضاعف می‌شود.

ایشان با اشاره به راه‌های همکاری میان دو حوزه بزرگ جهان تشیع، تصریح کردند: تبادل تجربیات و همکاری در حوزه‌های مختلف ازجمله دعوت از اساتید و طلاب حوزه علمیه نجف و قم، حضور در همایش کتاب سال حوزه، همکاری‌های پژوهشی از مهم ‌ترین همکاری‌های میان دو گروه است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: باید حساسیت‌ها را در نظر گرفت زیرا وجود کوچک‌ترین سوء ظن می‌تواند این همکاری و تعامل را چندین سال به عقب بیندازد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه علمیه نجف اشرف، خاطر نشان کردند: تربیت بیش از 10هزار طلبه خواهر و برادر عراقی کار بسیار ارزشمندی است که توسط افرادی فهیم و با نشاط همچون حجت الاسلام قبانچی رقم خورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین خواستار فراهم سازی شرایط مناسب برای حضور طلاب بیشتری از جمهوری اسلامی ایران در حوزه علمیه نجف شدند و اعلام کردند: در گذشته همیشه در کنار طلابی از کشورهای هند، افغانستان و پاکستان، طلابی از ایران در نجف حضور داشته‌اند، اما این حضور طی سالهای اخیر کم رنگ شده است.

 

 

 

Please publish modules in offcanvas position.