تجلیل از ممتازین روح امید و نشاط را در فرزندان ایجاد می‌کند93/12/10

http://bushehri.net/images/0be52bc4d77f3aef1f171609882eb909_M.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور فرمودند: تجلیل از ممتازین حس و طراوت تازه‌ای به حوزه دمیده و روح امید و نشاط را در فرزندان و والدین ایجاد کرده است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» روز جمعه در همایش تجلیل از فرزندان و ممتازین تحصیلی روحانیون استان قم با بیان اینکه از مرکز خدمات و ریاست و معاونین این مرکز برای برگزاری این همایش تشکر می‌کنم اظهار کردند: کاری که مرکز خدمات در قالب این همایش و در قالب‌های دیگر شروع کرده است یک حس و طراوت تازه‌ای به حوزه دمیده و روح امید و نشاط را در فرزندان و والدین ایجاد کرده است.

ایشان بیان کردند: در آموزه‌های ما بیان شده است که تشویق دانش‌آموزان موجب ارتقا آنها می‌شود و یکی از اهداف این همایش نیز اهتمام جدی به جایگاه علم و استعدادهای برتر است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه دادند: این همایش کاری است که مرکز خدمات در حد توان خود و با توجه به امکانات محدودی که دارد انجام داده است؛ البته برنامه‌های دیگری را نیز دارد که ان شاء الله در آینده عملیاتی خواهد شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به وظایفی که والدین در مواجه با فرزندان دارند بیان داشتند: ما باید درک درستی ازفرزندان داشته باشیم و تصور نکنیم که تنها وظیفه ما تهیه الزامات اولیه زندگی آن‌ها است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: فرزندانی که به سن نوجوانی می‌رسند دارای ویژگی‌هایی هستند که به مسائل دیگری نیز نیاز دارند و اگر والدین به این ویژگی‌ها توجه نکنند زحمات آنها بی‌نتیجه خواهد ماند.

ایشان با بیان اینکه اولین ویژگی نوجوانان این است که به نظر و سلیقه خودشان عمل می‌کنند فرمودند: در این موارد باید بدانیم که آیا در برابر نوجوانان باید با قدرت رفتار کنیم و یا باید او را رها کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور مطرح کردند: راه اول غلط است و نمی‌توان بر فرزندان فشار بسیاری وارد کرد و راه دوم نیز نتیجه درستی ندارد، بلکه باید راه میانه را در پیش گرفت و فرزندان را درک کرد.

ایشان بیان داشتند: ما باید تا جایی که خطوط قرمز اجازه می‌دهند به نوجوان جواب مثبت دهیم و با او همراهی کرده و به او بسیار توجه کنیم و بدانیم که درک صحیح ما می‌تواند یک رابطه نزدیکی را بین ما ایجاد کند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: فرزندان ما تا قبل از نوجوانی بسیار به والدین وابسته هستند، ولی زمانی که به سن نوجوانی و بیشتر می‌رسند سؤالات جدی در آنها به وجود می‌آید که ما باید به درستی به آنها پاسخ دهیم و اگر این کار را انجام ندهیم در جای دیگری به دنبال پاسخ خود می‌گردند.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري اذعان داشتند: یکی از راه‌های حل این مشکل این است که کسی را که می‌تواند به سؤال‌های نوجوانان پاسخ دهد به منزل بیاوریم تا به سؤالات آنها پاسخ دهد و سعی کنیم فرزندان در خانه به پاسخ‌های خود برسند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، سومین ویژگی نوجوانان را روحیه استقلال‌طلبی آنها عنوان کردند و فرمودند: فرزندان در این دوران می‌خواهند که خویشتن خویش را بشناسند و وابستگی خود را به والدین قطع خواهند کرد و شما والدین باید دست به کار شوید و شخصیت فرزندان را تثبیت کنید.

ایشان خطاب به فرزندان روحانیون افزودند: شما فرزندان طلاب، روحانیون و اهل علم هستید و مردم احترام خاصی را برای والدین شما قائل هستند و احترام به پدران شما را احترام به رسول‌الله و عالم دین می‌دانند.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: نکند که دیگران پدران شما را تکریم کنند ولی شما حرمت آنها را نگه ندارید و به خود و والدین خود جفا کنید.

ایشان با بیان اینکه در محله‌های شما بچه‌های دیگر رفتار شما را زیر نظر دارند عنوان کردند: فرزندان طلاب و روحانیون از ابتدا سر سفره امام زمان(عج) بزرگ شده‌اند و دیگران به شما از آن دید نگاه می‌کنند.

Please publish modules in offcanvas position.