تدوین نظام جامع از آرزوهای رهبری و حوزویان بود/ علوم حوزوی جایگاه خود را پیدا کرده است95/04/16

http://bushehri.net/images/1000/1245/10/2323/IMG10515974.jpgنماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح دیروز در جمع، معاونین، مدیران و  کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه فرمودند: نظام جامع آموزشی و پژوهشی و تبلیغی  و تهذیبی که از آرزوهای حوزویان و مورد مطالبه رهبر انقلاب بوده است با مشارکت مسئو ل دبیرخانه شورای عالی و با پیگیری فعالان حوزوی به سمت و سوی درستی هدایت می شود و تا چند سال آینده از صفر تا صد نظام آموزشی در پذیرش حوزه و آموزش و.... مشخص می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهارکردند: معاونان حوزه، در راه خدمتگزاری به حوزه های علمیه و انجام این طرح های ارزشمند که نوآوری های کار مدیریتی در حوزه است شب و روز نداشتند.

ایشان افزودند: توسعه متوازن علوم حوزوی از دیگر فعالیت های کلان در مدیریت حوزه های علمیه بوده است؛ در سالهای اخیر سعی شده که علاوه بر فقه و اصول  سایر علوم نیز جایگاه خود را در حوزه پیدا کنند.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند: طرح درختواره علوم حوزه نیز طرح بسیار موفق و کارایی بود که در آینده می تواند نقش مهمی در طرح ریزی رشته های تخصصی حوزوی داشته باشد.

ایشان بیان کردند: از دیگر فعالیت های مهمی که در این عرصه انجام شده، می توان به تدوین متون درسی و آسیب شناسی امور تهذیبی و تربیتی و اخلاقی اشاره کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند:‌اجرای طرح روحیه انقلابی در حوزه با تشکیل یک کارگروه تخصصی و ابلاغ مصوبات آن در سطح کشور، طرح امور نخبگان که از طرح های کلیدی در حوزه های علمیه بود و با استقبال نخبگان حوزه قرار گرفت، اجرای پروژه های کلان عمرانی و دقت و نظارت فنی و اجرایی در اجرای این پروژه ها را از دیگر اقدامات اخیر مرکز مدیریت حوزه است.

ایشان به ارتباط با مجامع بین المللی از جمله ارتباطات موثر با نهادهای علمی جهان اسلام از جمله الازهر مصر  و  زیتونه تونس و سایرکشورهای اسلامی و پیگیری راه اندازی آموزش مجازی در حوزه  را از دیگر اقدامات برشمردند.

Please publish modules in offcanvas position.