تشريح بن‌مايه‌هاي ثبات برادري ديني در جامعه94/05/17

http://bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476416562500.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري در خطبه‎های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد به ويژگي‌هاي انسان‌هاي متقي از زبان و بيان امام علي(ع) اشاره کردند و فرمودند: انسان‌هاي باتقوا رهرو صراط مستقيم، روي‌گردان از زشتي‌ها و پليدي‌ها و اصلاح‌گر کار آخرت خويش هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  پيوند اخوت و برادري ديني را از عوامل مؤثر در ايجاد روابط اجتماعي سالم و محکم در جامعه ديني عنوان کردند و اظهار داشتند: يکي از آسيب‌هاي جدّي در مسير برادري ديني انحراف عقيده و پليدي باطن در افراد جامعه است.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور، دنيا محوري و شکل‌گيري دوستي‌ها و برادري‌ها بر اساس اهداف غير الهي را يکي ديگر از آسيب‌هاي مهم اختلال و انحراف در برادري ديني دانستند و بیان کردند: جامعه‌اي که دچار خود‎برتر بيني و استمرار توقع‌هاي بيجا از يکديگر شود هيچ‌گاه نمي‌تواند به وحدت و اخوت ديني دست يابد.

ایشان ايمان،پاکي، صداقت و تواضع را از بن‎مايه‌هاي اصلي ثبات برادري ديني در جامعه ارزيابي کردند و بيان داشتند: متأسفانه برخي در جامعه با ايجاد سوء ظن‌هاي بي‌مورد در خانواده و جامعه راه ايجاد ارتباط سالم و وحدت بخش اجتماعي را دچار اختلال کرده‌اند.

آيت الله حسيني بوشهري با تأکيد بر اينکه تقويت و رسوخ پليدي باطن، روحيه برادري و اخوت ديني در جامعه را تضعيف مي‌کند، فرمودند: وقتي در جامعه‌اي زشتي‌ها و پليدي‌ها بروز کند ديگر نمي‌توان توقع همزيستي، همراهي و خيرخواهي ميان افراد جامعه را انتظار داشت که اين معضل عواقب ناگواري را در پي دارد.

Please publish modules in offcanvas position.