تضمین رواج و شکوفایی ایمان در جامعه اسلامی در پرتو امر به معروف و نهی از منکر است95/06/13

http://bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476361406250.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه های نماز جمعه قم، بیان داشتند: آیاتی به مسأله امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است که به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته ای از آیات، عنوان لزوم امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کرده است و دسته دوم آیات امر به معروف و نهی از منکر، به مسأله مجازات و هلاکت در رابطه با تارکین امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که آیه 104 سوره آل عمران به اهمیت امر به معروف ونهی از منکر می‌پردازد، افزودند: در روایات آمده است که بهترین امت، امتی است که در پرتو امر به معروف و نهی از منکر باشند.

خداوند امر به معروف و نهی از منکر را در کنار ایمان به خدا ذکر کرده است و حتی بر ایمان به خدا مقدم شده است که این مسأله نشان می‌دهد که تضمین، رواج و شکوفایی ایمان در جامعه اسلامی در پرتو امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه قم اضافه کردند: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «زمانی که ما حکومتی را سرنگون کردیم و شما را به قدرت رساندیم، باید شاخصه‌هایی از جمله اقامه نماز، ایتای زکات و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشید.

صاحبان قدرت وظیفه دارند که پرچم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی برافراشته نگه دارند، جامعه ای که 8 سال دفاع مقدس را اداره کرده است و شهیدان زیادی در راه اسلام و ایران اسلامی داده است، در پرتوی امر به معروف و نهی از منکر و در فضای سالم می‌توانند زندگی کنند.

افرادی که به خواندن نماز مقید هستند، شاخصه انسان مومن این است که در عین این که نماز را به پای می‌دارند، به امر به معروف و نهی از منکر هم اهمیت می‌دهند و این مسأله نشان می‌دهد که واجبات در یک برنامه و مسیر هستند و کسانی که نماز می‌خوانند وظیفه دارند که به امر به معروف و نهی از منکر نیز در جامعه بپردازند.

Please publish modules in offcanvas position.