تعابیر قرآن سند افتخاری برای شهدا است/ مهم‌ترین آرمان شهدا دین بود95/07/05

http://www.bushehri.net/images/0bushehri/534.jpgعضو خبرگان رهبری و معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند: فلسفه برگزاری بزرگداشت شهیدان که بزرگان در آن حضور دارند،‌ روشن است،‌ تعابیر رسای قرآن و ائمه معصومین(ع) در خصوص شهیدان یک سند افتخار برای آنها است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در آیین نکوداشت طلبه شهید مدافع حرم حجت الاسلام امین کریمیان در موسسه آموزشی امام خمینی(ره) اظهار داشتند: شهید کریمیان یک روحانی بود که در راه دفاع از حرم شهید شد،‌ یک روحانی خودش مدافع حریم اهل بیت(ع) است،‌ اما شهید کریمیان به این قانع نشد و چندین بار برای دفاع از حرم به سوریه رفت.

‌ انبیاء‌ در روز قیامت از شهیدان استقبال می‌کنند،‌ چون شهدا جایگاه بلندی دارند،‌ مهم‌ترین آرمان شهدا دین بود و دین برای آنها یک آرمان گران سنگ به شمار می‌رفت،‌ آنها خودشان را به دین و خداوند متعال متصل کردند و کسی که اینگونه باشد،‌ رنگ جاودانگی خواهد گرفت.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه شهید اظهار کردند:‌ شهید همه تعلقاتش را کنار گذاشت،‌ طبیعی است که انسان به خانواده و اموالش تعلق خاطر داشته باشد،‌ اما جریان خدایی و جهاد نزد شهید مقدم‌تر است.

امام جمعه قم ادامه دادند:‌ بندگان خاص خدا در یک دو راهی، مسیری که به آخرت ختم می‌شود را انتخاب می‌کنند،؛ شهدای ما در دوران دفاع مقدس و در میدان دفاع از حرم از ملامت دیگران هراسی نداشتند و آنها اهل ریا نبودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند:‌ شهدا هدفشان عالی بود و کارشان قداست داشت،‌ آنها حقیقت را یافته بودند،‌ جهاد دری از درهای بهشت است که به سوی بندگان خاص خدا باز می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به جایگاه شهادت اظهار کردند:‌ زمانی که دوران دفاع مقدس تمام شد،‌ برخی گفتند که درب شهادت بسته شد،‌ اما طی سال‌های اخیر درب شهادت دوباره در میدان دفاع از حرم در سوریه باز شد.

شهید کریمیان اهل بصیرت بود که پیش از شهادت وصیت نامه پرمحتوایی را نوشت،‌ این شهید در وصیت نامه خودش خطاب به کسانی که به انقلاب اسلامی بی مهری کردند نوشت که من به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری وفادار هستم.

ایشان با بیان اینکه شهدا هدفشان عالی بود و کارشان قداست داشت،‌ آنها حقیقت را یافته بودند،‌ جهاد دری از درهای بهشت است که به سوی بندگان خاص خدا باز می‌شود، افزودند: خداوند در موارد زیادی از شهیدان تقدیر کرده است،‌ ما هم برای شهدا جلسه تقدیر برگزار می‌کنیم، چون خود خداوند برای شهیدان بزرگداشت گرفته است.

رسول اکرم(ص)‌ در موارد متعددی از جایگاه بالای شهید سخن گفتند،‌ ایشان فرمودند که بالاتر از هر خوبی،‌ یک خوبی دیگری وجود دارد تا جایی که انسان به شهادت برسد،‌ بالاتر از شهادت هیچ خوب دیگری متصور نیست که انسان از جان خود در راه خدا برای یک هدف متعالی بگذرد.

Please publish modules in offcanvas position.