تقدیر آیت الله حسینی بوشهری از شوراهای حل اختلاف 93/04/20

http://www.bushehri.net/images/zamanmmm/12.jpgنماینده مردم شریف استان بوشهردرمجلس خبرگان رهبری فرمودند: راه اندازی شوراهای حل اختلاف که در رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم نقش تاثیرگذاری دارد از افتخارات قوه قضاییه است.
حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در جمع مسوولان شورای حل اختلاف استان بوشهر با اشاره به نقش تعیین کننده این نهاد درحل و فصل دعاوی و کاهش مراجعه های مردمی به مراکز قضایی اظهارکردند: شوراهای حل اختلاف یکی از الگوهای موفق دستگاه قضایی است که بدون هیچ گونه چشم داشتی فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه می کنند.

ایشان اضافه کردند: مجموعه شوراهای حل اختلاف در پیشگیری از وقوع جرم و سامان بخشیدن به اختلافات و حل منازعات رسالتی بسیار مهم دارند که باید دراین عرصه بیشتر تلاش کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کردند:امتیازات خوبی که شوراهای حل اختلاف دارد ایجاد فضای صمیمی برای طرح مشکل از سوی مردم است که این کار در مقایسه با مراجعه به دادگاه در زمان کمتری انجام می شود و کم هزینه بودن شورای حل اختلاف از دیگر ویژگی های این نهاد است.

نماینده مردم استان بوشهردرمجلس خبرگان رهبری افزودند: از چهره هایی در شورای حل اختلاف استفاده می شود که هم تجربه موفق کاری دارند و هم مورد اعتماد مردم هستند.

آیت الله حسینی بوشهری بر شناسایی راه حل مشکلات مردم و مراجعه کنندگان تاکید کردند و فرمودند: به سبب نفوذ کلام اعضای شورای حل اختلاف باید با کمک روحانیت و مردم، مشکلاتی که مطرح می شود شناسایی و طبق راه حل های اسلامی برای حل اختلافات دسته بندی کرد و به عنوان یک بسته فرهنگی و پیشگیری در برنامه های مختلف به مردم ارایه شود.

Please publish modules in offcanvas position.