تلاش‌های علمی حوزه به جامعه معرفی شود 92/02/10

http://h-bushehri.ir/images/zaman/80400919-3360479.jpg آيت‌الله سيد هاشم حسينی بوشهری، مدير حوزه‌های علميه 8 ارديبهشت ماه در نشست شورای سياستگذاری كتاب سال حوزه گفت: فعاليت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های علميه انجام می‌گيرد كه در گذشته به صورت پراكنده اين تلاش‌ها به جامعه معرفی می‌شد.

مدير حوزه‌های علميه سراسر كشور با تقدير از خدمات شورای سياستگذاری كتاب سال حوزه عنوان كرد: برگزاری همايش كتاب سال حوزه، جشنواره علامه حلی، همايش طلبه جوان موفق و برنامه‌های ديگر مرتبط با فعاليت‌های علمی و پژوهشی حوزه نقش مهمی در معرفی آن به جامعه دارد.

وی با تاكيد بر ضرورت انعكاس فعاليت‌های علمی و پژوهشی حوزه‌های علميه افزود: اقداماتی همچون برگزاری كتاب سال حوزه اثرات مهمی در جامعه دارد و مايه آبرو و مباهات حوزه است كه بايد چنين طرح‌های مهمی تداوم داشته باشد.

خطيب جمعه قم اظهار كرد: با وجود انجام چنين اقداماتی، متاسفانه هنوز نتواسته‌ايم تلاش‌های گسترده علمی حوزه را به خوبی معرفی كنيم از اين رو اين گونه اقدامات بايد به صورت منسجم انجام شود.

آيت‌الله حسينی بوشهری ارتقای برنامه‌های فرهنگی در جهت معرفی تلاش‌های علمی حوزه را خواستار شد و تصريح كرد: اين گونه اقدامات در حقيقت تابلويی ارزشمند برای معرفی توانمندی‌ها و توليدات علمی حوزه است و می‌تواند در جهت انعكاس فعاليت‌های علمی حوزه و معرفی آن به جامعه موثر باشد.

وی بيان داشت: همه مردم بايد با فضای حوزه و فعاليت‌های علمی، پژوهشی و دينی آن به خوبی آشنا شوند و اين تلاش‌ها در معرض ديد قرار گيرد.

مدير حوزه‌های علميه سراسر كشور افزود: با وجود اهميت انعكاس اين تلاش‌ها متاسفانه امكانات و ظرفيت‌های لازم برای معرفی اين تلاش‌های علمی حوزه در جامعه وجود ندارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علميه با اشاره به ضرورت آسيب‌شناسی در اين عرصه تصريح كرد: بايد نقاط ضعف و قوت در جهت معرفی آثار و عملكرد و توانمندی‌های علمی حوزه شناسايی شود تا علاوه بر نيازهای حوزه، نيازهای نظام جمهوری اسلامی و جامعه بين الملل نيز تبيين شود.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری همايش كتاب سال حوزه خاطرنشان كرد: اين همايش هر سال بهتر از گذشته برگزار و با استقبال فراوانی از سوی حوزيان مواجه شده است.

همچنين حجت‌الاسلام حقی، مسول دبيرخانه كتاب سال حوزه در اين نشست گزارشی از عملكرد دبيرخانه ارائه كرد و گفت: در چهاردهمين كتاب سال حوزه 950 اثر ارسال شد كه در نهايت پس از داوری‌های انجام شده 11 اثر برگزيده و 14 اثر شايسته تقدير، انتخاب شد.

وی افزود: فراخوان پانزدهمين دوره همايش كتاب سال حوزه از 15 اسفند ماه سال گذشته اعلام و تاكنون بيش از 200 اثر به دبيرخانه ارسال شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پايان خرداد ماه سال 92 به دبيرخانه ارسال كنند.

Please publish modules in offcanvas position.