تمام ویژگی‌های انقلاب اسلامی در بسیج وجود دارد94/09/07

http://bushehri.net/images/namazjome/521%2013.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» امام جمعه قم روز (6 آذر) در خطبه های نماز جمعه قم، در بخش دوم با اشاره به مناسبت‌های ایام، عنوان کردند: پنجم آذر ماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفان است که به امر امام خمینی (ره) صادر شد.

ایشان تصربح کردند: حقیقت امر این است که بسیج مانند خود انقلاب اسلامی است و تمام ویژگی‌هایی که در انقلاب اسلامی وجود دارد، در بسیج نیز وجود دارد.

امام جمعه قم افزود: انقلاب اسلامی سازش‌ناپذیر است و بسیج نیز سازش‌ناپذیر است؛ انقلاب اسلامی در مقابل ستمگران همواره ایستاده است و بسیج نیز خم به ابرو نمی آورد و ایستاده است، انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف خود با آگاهی و بصیرت حرکت می‌کند، اینها ویژگی‌هایی است که در رابطه با بسیج نیز وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: بسیج مربوط به نیروی خاص نیست و همه آحاد جامعه می‌توانند بسیجی باشند؛ بسیج می‌تواند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی حضور فعال داشته باشد.

ایشان اضافه کردند: بسیج در طول دوران 8 سال دفاع مقدس همواره حضور جدی و آگاهانه داشت و در طول دوران مقدس با قامت استوارش حضور یافت و پیروزی را رقم زد؛ امروز نیز با توجه به سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله) که مقوله نفوذ را مطرح کردند که عده‎ای می‌خواهند باورهای مردم را تغییر دهند، بسیج می‌تواند جلوی نفوذ دشمن را بگیرد.

امام جمعه قم با بیان این که اولین اقدام بسیج، بصیرت‌افزایی است، فرمودند: بسیج باید روز به روز دامنه بصیرت افزایی را بالا ببرد و رشد دهد؛ همچنین دومین اقدام، مطالبه‌گری بسیج است؛ بسیجیان همیشه حاضر در صحنه باید مطالبه‌گر باشند تا فرمان رهبر به زمین نماند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: بسیجیان باید فرهنگ‌سازی کنند و فرهنگ شجاعت، اخلاص، دین داری و دین باوری را در مقابل فرهنگ‌زدایی غرب در جامعه نهادینه کردند.

ایشان با بیان این که بسیج باید از سه چیز مراقبت کند، افزود: بسیج باید مراقب باشد که دچار غرور، غفلت، مادی‌گرایی و دنیاطلبی نشود و این عناصر اساسی باید جزء رسالت‌های اصلی و اساسی بسیجیان باشد.

Please publish modules in offcanvas position.