جایگاه ارزشمند آیت الله العظمی مظاهری در قم95/06/19

http://www.bushehri.net/images/01/20/111111111/34/9089%202.JPGحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» ظهر دیروز در دیدار با اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی مظاهری که در معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «کسی که عالمی را تکریم کند خدا و رسولش را تکریم کرده است»، اظهار داشتند: روایات معصومین(ع) جایگاه علما را بسیار بلند، ارزشمند و رفیع مطرح می کند.

ایشان تصریح کردند: معمولا بزرگان ما از برگزاری مراسم های نکوداشت و تجلیل پرهیز دارند و همواره تلاش می کنند اگر کاری انجام می دهند برای خدا باشد و اجر و پاداش را از ذات اقدس الهی خواستار می شوند بدون آنکه توقع و انتظاری از مردم داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امروز واقعا ما خلاء جدی عدم حضور آیت الله العظمی مظاهری را در قم به خصوص در ابعاد اخلاق احساس می کنیم، ابراز داشتند: این مرجع تقلید علاوه بر فقاهت، از نظر اخلاقی برای حوزه های علمیه تاثیرگذار بودند؛ در دوره ای، شخصیتی نظیر مرحوم آیت الله مشکینی را داشتیم اما امروز دست ما کوتاه است.

عضو شورای عالی حوزه افزودند: بنده بارها در مباحث فقهی و اصولی از نظرات حضرت آیت الله مظاهری در عرصه تدریس استفاده کرده ام.

باید بیشتر به معرفی سیره های رفتاری، گفتاری و عملی شخصیت هایی که یک عمر پاک و بزرگ زندگی کردند، پرداخته شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: کنگره آیت الله العظمی مظاهری علاوه بر احیا و چاپ کتب آثار این مرجع تقلید، به تبیین سیره، رفتار، جنبه های انسان سازی، تربیتی و اخلاقی این عالم دینی متناسب با فهم فضای جامعه بپردازد.

باید الگوی رفتاری شخصیت های دینی را با استفاده از قلم شیوا یا مستندهای تصویری به نسل جوان ارائه داد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه حضرت آیت الله مظاهری در قم از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار بودند، اظهار داشتند: جذبه اخلاقی این مرجع تقلید، محوری برای حوزه علمیه قم بود و در شب هایی که تدریس داشتند، جمعیت زیادی برای استفاده از بیانات علمی ایشان حضور پیدا می کردند.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به اینکه بارها شاهد حرمت و عنایت مقام معظم رهبری نسبت به حضرت آیت الله مظاهری بودم، ابراز داشتند: رهبری همواره نسبت به جایگاه این مرجع تقلید در حوزه اصفهان، سفارشاتی به شورای عالی حوزه داشته اند.

Please publish modules in offcanvas position.