جرقه و تحولی در علم اصول صورت گرفته است92/05/17

http://www.h-bushehri.ir/images/01/3/854%202.jpgمعاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم  در دیدار اعضای انجمن علم اصول حوزه علمیه قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد،با اشاره به جایگاه علم اصول در حوزه های علمیه ورسالت های انجمن علم اصول حوزه اظهار داشتند: راه اندازی انجمن های علمی کار بسیار ضروری بود امروز  18انجمن در عرصه های مختلف کلامی، تفسیری، فقهی، فلسفی و. .  داریم و یک ظرفیت جدیدی در حوزه به وجود آمده است.

 ایشان با بیان این که جمعی از اساتید دانشمند و متخصص دور هم جمع شده هم افزایی فکری کنند و نیازها  را بشناسند کار بسیار ارزشمندی است بیان داشتند: با گزارشی که از برنامه ها و فعالیت های انجمن علم اصول ارائه شد، نشان می دهد که جرقه و تحولی در علم اصول صورت گرفته است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که ما سالیانی برسر سفره بزرگان حوزه  بوده ایم و الان نیز هستیم ودر آینده نیز خواهیم بودافزودند:حوزه  علمیه در برهه هایی شاهد  تحولات فکری و نظریات جدید بوده و گاهی این تحولات  محور بودو بزرگان ما سالیانی بر مدار آن  بحث و تحقیق می کردند وتعلیقیه می زدنندو به این ترتیب دروس حوزه شکوفا می‌شد. 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که اگر این تحقیق ها،نظریات و نقدها نبود، حوزه ما حالت ایستایی پیدا می کرد فرمودند:علم اصول، روزی در حد معالم،معارج ،ذریعه سید مرتضی  و. . .بود اما به خاطر تطوراتی که پیدا کرده و آرایی که اضافه شده  وبحث های که در این علم به وجودآمده است امروز درس خارج آن 18سال طول می کشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که این تحولات در علم اصول، سرمایه و ظرفیت خوبی در اختیار ما قرارداده افزودند: ما  نباید تنها مصرف کننده از سرمایه به وجود آمده از تلاش بزرگان باشیم.َ

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که ما امروز در عرصه های مختلف در کشور نو آوری داریم وآنها را به رخ دنیا می کشیم خاطرنشان کردند:ما متخصص و افراد صاحب نظر کم نداریم باید به نوآوری و مسائل جدید بپردازیم.

Please publish modules in offcanvas position.