حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله دانشگاهی بین المللی است93/08/10

http://hosseiniboshehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/IMAGE634595499777812500.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه کشور در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله را به دانشگاهی تشبیه کردند که دانشجویان آن منحصر به مذهب شیعه نیستند، و در این باره فرمودند: مسلمانان اعم از شیعه و آزادی خواهان جهانی در این دانشگاه حسین بن علی(ع) در رشته های مختلف همچون محبت و اخلاق کارنامه قبولی می گیرند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: این کار امام حسین(ع) است و ایشان موسس این دانشگاه است؛ دانشگاه بین المللی کربلا و عاشورا که هیچ مرز و عقیده و منطقه جغرافیایی را نمی شناسد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه باید قدر امام حسین(ع) و مجالس و عزاداری ها را دانست، تصریح کردند: بسیاری از دشمنان برای انحراف حادثه عاشورا و کربلا طراحی هایی را انجام دادند و امروز نیز در شرایط فعلی عده ای در قالب های مختلف در حال طراحی هستند که با نفوذ در هیات های مذهبی و حسینیه ها، این مسیر را آنچه که می خواهند از آن بهره برداری کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند: این طراحی ها در زمان بنی امیه نیز مشاهده شده است و از آن به عنوان عید و جشن یاد می کردند اما متاسفانه این طراحی ها منحصر به زمان گذشته نیست بلکه در شرایط فعلی نیز وجود دارد اما با وجود این کارها همچنان نام زیبای امام حسین(ع) می درخشد.

ایشان فرمودند: بنی عباس 700 سال طراحی و برنامه ریزی کردند تا نام امام حسین(ع) و نام اهل بیت باقی نماند اما آیا توانستند؟ این گنبد و بارگاه حسین بن علی(ع) است که برافراشته مانده یا هارون ها و متوکل ها و معتصم عباسی ها؛ متوکل چندین بار به کارگزار خود دستور داد قبر امام حسین(ع) را ویران کند و آن را شخم بزنند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند تن از دانشمندان غربی و آمریکایی سوال کردند که این حرکت شیعه از کجا ناشی می شود، فرمودند: مدت ها آمدند تحقیق و بررسی کردند و خروجی این کار آنها این شد که شیعه روی دو محور عاشورا و انتظار می چرخد.

ایشان ادامه دادند: رمز حرکت شیعه و پیروزی، پیشرفت و تاثیرگذاری آن به دلیل عاشورا و خون امام حسین(ع) است که گویا در خون آنها می جوشد و دیگر امید به آینده است. در واقع پشتوانه شیعه عاشورا و امید آنها به آینده و ظهور منجی عالم بشریت است

Please publish modules in offcanvas position.