حاکميت قرآن منجر به تحقق هويت ذاتي و ملکوتي انسان مي‌شود92/05/11

http://www.h-bushehri.ir/images/1222222222222.jpgمدیر حوزه‌هاي علميه کشور فرمودند: در تمدن الهي معنويت، اخلاق، فضيلت که هويت ذاتي و ملکوتي انسان را شکل مي‌دهد، نقش اساسي دارد

 آيت‌الله سيدهاشم حسيني بوشهري با بيان اين مطلب که شيوه زندگي اسلامي و تداوم آن در حيات جامعه مقدمه‌اي براي نيل پيشرفت و تمدن‌سازي اسلامي است، خاطرنشان کردند: لازمه شکل‌گيري جامعه اسلامي تحقق تمامي آموزه‌هاي قرآن در سطح مختلف زندگي است.

ایشان با اشاره اينکه سبک زندگي اسلامي به تمامي اصول و مسائلي که متن و بطن حيات اجتماعي انسان را شکل مي دهد، اطلاق مي شود بيان داشتند:يکي از مهم ترين دلايل نياز به الگوگيري از قرآن در سبک زندگي مقابله با تهاجم گسترده غرب و تحميل سبک زندگي آنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه ارائه الگوي اسلامي براي سبک زندگي نيازمند ارتباط علمي و پژوهشي نهادهاي فرهنگي و دانشگاهي است، افزودند: از طريق برپايي نمايشگاه قرآن و تبادل نظر در اين خصوص شرايط و بستر لازم براي ارائه راهکارهاي عملياتي کردن سبک زندگي قرآني فراهم مي شود.

ایشان با اشاره به اينکه سبک زندگي اسلامي مهمترين اصل براي پيشرفت و تمدن سازي نوين اسلامي است، بيان داشتند:بايد براي تحقق و اجراي تمدن اسلامي تلاش کرد و در اين ميان نقش پژوهشگران و فعالان قرآني بسيار حائز اهميت است تا باورها و ارزش هاي اسلامي را در زندگي امت اسلامي نهادينه کنند.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به اینکه براي هويت سازي تمدني اسلامي بايد از تاريخچه گذشتگان در قرآن کريم درس بگيريم، تصريح کردند:سرنوشت پيامبران الهي و امت هاي مختلف ذکر شده در قرآن بهترين عبرت براي ما و همچنين مهمترين عامل براي تحقق جامعه اسلامي مبتني بر آموزه هاي ديني و قرآني است.

ایشان در ادامه با اشاره به اينکه قرآن اعتقاد دارد که توانمندي ملت ها به اراده آنها براي رسيدن به قله ها در عرصه هاي مختلف امري کليدي است، افزودند:ملت ها بالقوه داراي توانمندي هايي هستند، خداوند براساس اراده و خواست ملتها، به آنان کمک مي کند، لذا اگر هدف اصلي ما حاکميت قرآن در زندگي باشد شاهد هويت سازي تمدني اسلامي خواهيم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با بيان اين مطلب که در دنياي مادي امروز براي بسياري از کشورها بويژه غرب، آمريکا منافع مادي اولويت اول را دارد، خاطرنشان کردند: اين در حالي است که هويت حقيقي انسان علاوه بر نياز به خواست هاي دنيايي و مادي طي سلسله مراتب معنوي و الهي است.

مدیر حوزه هاي علميه کشور با بيان اين مطلب که دنياي امروز در عرصه هويت الهي و معنوي انسان سکوتي جدي در پيش گرفته است، افزودند: براساس اسلام علاوه بر بهره گيري مادي، بعد اخلاقي و معنوي انسان را مورد تاکيد قرار داده است.

ایشان با اشاره به اينکه ما بايد به دنبال هدف مشترک همه انبيا الهي که همان تشکيل تمدن اسلامي است، باشيم، افزودند: در اين تمدن معنويت، اخلاق، فضيلت، عبوديت و بندگي خداوند متعال عينيت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان خاطرنشان کردند:مقصد نهايي تمدن اسلامي تعالي انسان است

Please publish modules in offcanvas position.