حس ضایع شدن فرصت ها را نداشته باشیم/ برنامه ۵ ساله حوزه آماده است95/04/16

http://bushehri.net/images/1000/1245/10/2323/IMG10515630.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح دیروز در جمع، معاونین، مدیران و  کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه، با تقدیر از تلاش دست اندرکاران  بخش های مختلف حوزه فرمودند: حضرات معصومین(ع) تاکیدات بسیاری در خصوص استفاده از فرصت ها بیان کرده اند؛ انسان ها از نظر زمانی، وقت بی حد و حسابی در اختیار ندارند و هر کار، آغاز و سرانجامی دارد.

ایشان افزودند: هنر هنرمندان و انسان های زیرک آن است که از لحظه ها و  فرصت های در اختیار استفاده می کنند و پس از این که به کارنامه خود می نگرند، بین خود و خداوند متعال حس کنند تا آنجا که در توان داشتند با وجود تمام موانع، کاری که می توانستند در حد وسع خود انجام دادند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کردند: باید تا زمانی که در مسئولیت حضور داریم، تمام توان خود را به کار ببریم و زمانی که از این مسئولیت جدا شدیم حس ضایع شدن این فرصت را نداشته باشیم؛ نکته دیگر آن است که برخی، کارهایی انجام می دهند، ولی کار ماندگاری نیست؛ اهل بیت(ع) به ما سفارش می کنند که از این فرصت ها به شکلی استفاده کنیم که کاری ماندگار انجام داده باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند: اگر انسان به دنبال کار ماندگار نباشد و صرفا تلف کننده عمر باشد، این سرمایه دیگر قابل بازگشت نیست و حتی شادابی انسان نیز از بین می رود؛ خوبی کار این است که اگر این شادابی هم از بین رفته باشد، ولی ما به ازای آن خدمت شایانی صورت گرفته باشد این عمر دیگر تلف نشده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکردند: در معارف اهل بیت(ع) بیان شده است که به خداوند عرض کنیم،اگر عمری به من می دهی، لحظه لحظه عمر من در راه و مسیر بندگی باشد و اگر قرار است که عمر من  چراگاه شیطان باشد، یک لحظه نیز مرا در این دنیا، نگاه ندار و جان مرا بگیر.

ایشان با اشاره به خدمات و فعالیت اجرایی خود در حوزه  افزودند: خدمت حوزوی من از زمانی آغاز شد که در این حوزه، درس سیوطی را می خواندم و از همان زمان هم تدریس می کردم و هم کار اجرایی مدرسه را دنبال می کردم؛ از همان حدود سالهای ۵۴   فعالیت خود را آغاز کردم؛ حدود 40 سال در عرصه خدمت به سربازان امام زمان(عج) فعالیت کردم و البته در این سالها هیچگاه درس و بحث را ترک نکردم، زیرا مدیری که درس و بحث را ترک کند، نفوذ کلام خود را در حوزه  از دست می دهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تقدیر از فعالیت  و تلاش شبانه روزی معاونین و مدیران  مرکز مدیریت حوزه  بیان کردند: معاونان مدیریت حوزه نیز شب و روز نمی شناختند و در راه خدمتگزاری به حوزه های علمیه از هیچ کوششی فروگذار نکردند؛ اگر امروز این کارنامه درخشان مدیریت کلان حوزه ارایه شود، نشان می دهد که معاونان و مدیران و فعالان عرصه مدیریت در بخش های مختلف حوزه تا چه اندازه فعالیت کرده اند.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند: کارهای ارزشمندی در حوزه باید انجام شود و باید افراد خوش فکر و جدیدی در حوزه وارد شوند تا حوزه های علمیه به بالندگی خود در عرصه های مختلف ادامه دهدتا رضایت حضرت ولی عصر(عج)،رهبر انقلاب و مراجع  فراهم شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از فعالیت های انجام شده در راستای تحول و ارتقای علمی و اخلاقی حوزه های علمیه  اظهارکردند: آماده شدن سند چشم انداز حوزه از مهمترین فعالیت هایی بوده است که در مرکز مدیریت انجام شده است؛ برنامه 5 ساله به عنوان برشی از این چشم انداز نیز آماده شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کردند: از دیگر فعالیت های این مرکز می توان به طرح آمایش سرزمینی حوزه اشاره کرد که از جمله فعالیت های زیرساختی در حوزه است که می تواند جلوی فعالیت های تکراری را بگیرد؛ این طرح، ظرفیت استان ها و شهر ها را از نظر فرهنگی و علمی مشخص می کند و در آینده نزدیک آماده خواهد شد.

Please publish modules in offcanvas position.