حضرت زینب تمام صفات حضرت زهرا را دارا است92/12/16

http://www.bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476395937500.jpgاستاد سطوح عالی حوزه های علمیه  در خطبه های نماز جمعه امروز قم که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد طی سخنانی فرمودند: تجلیل از شهدا تنها شرکت در مجالس آن‌‌ها نیست، از خود باید سؤال کنیم برای چه هدف و آرمانی شهید شدند، سعی کنیم در برابر بیگانگان ایستادگی کرده و نسبت به دوستان مهربان باشیم، آرمان‌هایشان را در جامعه حفظ و پیاده کنیم، دین را به سبب حفظ آرمان شهدا حفظ کنیم.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  در خطبه نخست با توصیه مؤمنان و نمازگزاران به تقوا، فرمودند: دژی که بتواند باورهای ما را حفظ کند تقوا است، تقوا است که فرد را از هجمه‌های دشمن مصون می‌کند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان  با اشاره به میلاد دخت امیرمؤمنان(ع)،‌ اظهار داشتند: قله رفیع ایمان،‌ آزادی، صبر و بردباری را می‌توان در زندگی حضرت زینب(س) مشاهده کرد، ایشان الگو تقوا هستند.

ایشان افزودند: حضرت زینب(س) در تغییر مسیر تاریخ بشریت نقش آفرین بودند، ایشان در برهه‌ای از زمان توانستند با خطبه‌‌های آتشین، صبر و ولایت‌مداری بشر را به سوی حق متوجه کنند.

امام جمعه قم، حضرت زینب(س) را قهرمان کربلا و عصاره ولایت دانستند و خاطرنشان کردند: تمام خصوصیات حضرت زهرا(س) را حضرت زینب(س) دارا است، امروز جامعه ما نیاز به آشنایی بیشتر با زندگی حضرت زینب(س) است.

آیت الله حسینی بوشهری  تصریح کردند: جامعه ما یک جامعه دینی و انقلابی است، نمی‌دانم چه دستی در کار است که عده‌ای درباره مسأله عدم رعایت حجاب دست به مسابقه زدند، هر روز مد، شکل و قالب جدیدی به وجود می‌آورند، خیابان‌های ما متناسب با جامعه اسلامی نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری یادآور شدند: به این مسابقه‌ها غرب دامن می‌زند، ای مردم فرزندان خود را فاطمه و زینب گونه تربیت کنید، نباشد ما در مجالس اهل‌بیت(ع) شرکت کنیم، ولی زندگیمان خالی از محتوای زندگی ائمه اطهار(ع) باشد، در رفتارهای خود باید به گونه‌ای عمل کنیم که مورد عنایت اهل‌بیت(ع) باشد

 

Please publish modules in offcanvas position.