حضور اساتید الازهر در قم را یک فرصت تلقی می کنیم93/06/18

http://www.bushehri.net/images/busshehri/18/boshehr_l_195842.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز جهان اسلام و غیر آن به تعلیمات دینی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند بیان داشتند: پراکندگی جهان اسلام سبب شده است نتیجه گیری لازمی که بشریت می بایست از آموزه های الهی بگیرد، حاصل نشود؛ اختلافاتی که امروز در کشورهای اسلامی وجود دارد و همچنین طرز تفکر تکفیری، بزرگ ترین ضربه را به آمال و آرزوهای رسول گرامی اسلام(ص) و بزرگان دین وارد کرده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: باید دید امروز غیر مسلمانان چه نگاهی به جامعه اسلامی دارند، وقتی که بخشی از مسلمانان، هم کیشان خود را تکفیر می کنند و می کشند و گاهی آنها را به بردگی می گیرند.

ایشان با بیان اینکه مسوولیت اساتید و مدیران الازهر سنگین است؛ ادامه دادند: نیازمند حرکت و جنبشی عظیم در شرایط کنونی هستیم تا آثار آن به نام علما و اساتید این مرکز بزرگ در طول تاریخ ثبت شود و علاوه بر این علما و بزرگان همه مذاهب اسلامی هم در این شرایط تاریک، اقدامی خداپسندانه و جدی انجام دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم عنوان داشتند: سکوت و بی تفاوتی در قبال وقایع امروز موجب بازخواست ما توسط نسل آینده خواهد شد که چرا به موقع اقدامی انجام ندادیم و نسلی را پرورش دادیم که طرز تفکری این چنینی دارند.

ایشان با بیان اینکه حضور اساتید الازهر در قم را یک فرصت تلقی می کنیم فرمودند: احساس می کنیم شما به نمایندگی از الازهر این پیام را دارید که فرصت وجود دارد و می توان در کنار یکدیگر، به نیازهای جامعه اسلامی پاسخی مناسب و در خور دهیم.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در پایان افزودند: مراکز پژوهشی موجود در قم این آمادگی را دارند که به منظور تقریب و وحدت، کارهای پژوهشی انجام دهند و همچنین نوشته ها و مقالات خود را به سراسر جهان منتشر کنند؛ یک پیام در این میان وجود دارد و آن هم اینکه تمام علمای مسلمان، یک هدف را دنبال می کنند که همان اعتلای کلمه الله و انتشار پیام رسول گرامی اسلام(ص) است.

Please publish modules in offcanvas position.