حفظ حجاب و عفاف از پیام‌های قیام سیدالشهدا است93/08/09

http://www.bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/1/12_8909131084_L600.jpgحضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در سیره امام حسین(ع) فرمودند: اگر کسی با احکام الهی آشنا نباشد باید آگاه شود اما اگر کسی معروف الهی را می‌شناسد و به گونه دیگری در جامعه با آن برخورد می‌کند و سعی در گسترش معروف ندارد به طور طبیعی پیام عاشورا متوجه وی می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فرهنگ حجاب و عفاف در قیام عاشورا اظهار داشتند: معنای قیام سیدالشهدا (ع) در مسیر احیای دین، تبیین مکتب و اجرای احکام اسلامی بوده است و آنچه به عنوان واجبات و محرمات الهی در دین وجود دارد در زندگی مردم جریان داشته باشد همانگونه که در تبیین اهداف قیامشان فرمودند: «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی» من برای اصلاح امت جدم و گرایش آنها به سمت دین قیام کردم.

ایشان بی‌اعتنایی به مسائل شرعی را علت قیام امام حسین(ع) عنوان کردند وفرمودند: جبهه مقابل سیدالشهدا(ع) نسبت به احکام الهی بی‌تفاوت و بی‌اعتنا بودند و حقیقت قرآن را نادیده گرفته و به اندک دنیا توجه می‌کردند که حضرت برای اجرای حدود الهی در جامعه قیام کردند و این هدف کلی امام حسین(ع) بود.

امام جمعه قم به فرهنگ جامعه در زمان امام حسین(ع) اشاره کردند و بیان داشتند: در آن دوران، مردم به منکر گرایش پیدا کرده بودند و معروف را منکر تصور می‌کردند از این‌رو امام حسین(ع) برای احیای احکام دین که از آن جمله بحث حجاب و عفاف بانوان در جامعه است قیام کردند.

ایشان یکی از معروف‌ها را حجاب خواندند و افزودند: اگر کسی با احکام الهی آشنا نباشد باید آگاه شود اما اگر کسی معروف الهی را می‌شناسد و به گونه دیگری در جامعه با آن برخورد می‌کند و سعی در گسترش معروف ندارد به طور طبیعی پیام عاشورا متوجه وی می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری مسأله حجاب در امت اسلامی را از احکام ضروری دین خواندند و ادامه دادند: در سیره اهل بیت(ع) به‌ویژه زندگی حضرت فاطمه(س)، زینب کبری(س) و بانوان شاخص اسلام به حفظ حجاب و عفاف حساسیت خاصی داشتند و یکی از پیام‌های واقعه عاشورا حفظ حجاب و عفاف است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجاب و پوشش را سیره و روش خاندان اهل بیت(ع) دانستند و بیان کردند: اگر جامعه نسبت به حجاب و عفت عمومی بی‌تفاوت باشد خلاف سیره اهل بیت(ع) و به‌ویژه امام حسین(ع) عمل کرده است و مخالفت با معروفی همچون حجاب و عفاف در جامعه، مخالفت با ارزش‌های اسلام و پیام عاشورا است.

Please publish modules in offcanvas position.