حوزه اختصاصی طلاب نخبه تاسیس می‌شود94/06/20

http://bushehri.net/images/302.jpgمدیر حوزه های علمیه  کشور با بیان این که حوزه ای مرکب از چهره ها و استعدادهای برتر ایجاد خواهیم کرد فرمودند: استعدادهای برتر حوزه علاوه بر ارتقای کیفی، در عرصه علمی نیز باید بدرخشند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح دیروز در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات علمی حوزه های علمیه که در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه هر روز که می گذرد فرصت و نشاط از انسان گرفته می شود، اظهار داشتند: به هرمقدار که شب و روز می گذرد باید برنامه ریزی کرد تا از حداکثر فرصت ها بهره گیری شود.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اگر کسی دو روزش یکسان باشد ضرر کرده است، تصریح کردند: انسان های بالنده کسانی هستند که همواره رو به جلو حرکت می کنند و مغبوط دیگران می شوند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند: انسان های دیگری نیز هستند که در طول عمر خود به سوی نقص و تنزل می روند و طلاب نباید در این دسته افراد باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه فلسفه این جلسه برای قدردانی از تلاش در جهت بالندگی است، عنوان کردند: بسیاری از شخصیت هایی که رشد کردند، استعداد برتر نبودند و بخش قابل توجه موفقیت ها در سایه تلاش و مجاهدت ها شکل گرفته است.

ایشان با اشاره به تاکیدات حضرت آیت الله مکارم شیرازی به اعضای شورای عالی حوزه در زمینه تربیت طلاب مستعد علمی و اخلاقی، ابراز داشتند: استعدادهای برتر حوزه علاوه بر ارتقای کیفی در عرصه علمی باید در بعد عملی نیز بدرخشند.

معاون جامعه مدرسین با اشاره به اینکه برگزیدگان مسابقات علمی حوزه های علمیه از میان 228 مدرسه کشور انتخاب شده اند، افزودند: این افراد بعد از گذر از مراحل آزمون مدارس، منطقه ای، استانی و کشوری به مرحله نهایی رسیده اند.  

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شرکت بیش از 8 هزار داوطلب در سومین دوره مسابقات علمی حوزه های علمیه، ابراز داشتند: تعداد شرکت کنندگان چهار برابر سال گذشته بوده است.

ایشان در پایان با اشاره به تاکیدات حضرت آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر اینکه در دل این حوزه بزرگ، حوزه ای مرکب از چهره ها و استعدادهای برتر ایجاد کنید، فرمودند: ان شاء الله با عنایت و توجه این مرجع تقلید در راستای تحقق فرامین معظم له گام برداریم.

Please publish modules in offcanvas position.