حوزه از طرح های ترویج نماز استقبال می کند94/09/02

http://bushehri.net/images/busshehri/zooo%202.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند: برای ترویج فرهنگ اقامه نماز باید همایش های متعددی برگزار شود و همه توان خود را در این راه به کار بگیریم.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در دیدار قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به این که هیچ رسالتی به میزان اولویت بخشی به موضوع نماز نیست فرمودند: حوزه علمیه قم آمادگی دارد اولویت خود را ترویج فرهنگ نماز قرار دهد.

ایشان خاطر نشان کردند: در ترویج فرهنگ اقامه نماز دانش آموزان و دانشجویان می بایست در اولویت قرار بگیرند و در این زمینه برنامه ریزی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم رسیدگی به مساجد و نمازخانه ها فرمودند: در نگهداری این اماکن باید تلاش کرد و نهضت فراخوانی نماز خوان ها صورت بگیرد.

ایشان ادامه دادند: حوزه علمیه نماز را جزء اولویت کاری خود می داند و زیر بنای کار ما نماز است و باید شرایط مناسبی را برای این کار فراهم کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین بر لزوم برنامه ریزی برای سخنرانان به منظور ارائه سر فصل های مختلف اهمیت نماز تأکید کردند و فرمودند: سخنرانان محافل، قشر های مختلف مردم را به اهمیت نماز تشویق کنند.

در ابتدای این دیدار، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به سیاست های این ستاد در ترویج فرهنگ نماز گفت: ما سعی کردیم در این رابطه با قشر ها و گروه های مختلف ارتباط برقرار کنیم.

دکتر محمود مظفر افزود: آماده ایم تا از پایان نامه های طلاب و روحانیون در موضوع نماز حمایت کنیم.

وی لزوم برگزاری دوره های تخصصی نماز در حوزه و ایجاد مرکزی با همین عنوان در حوزه علمیه قم را تأکید کرد و گفت: آماده ایم تا تفاهم نامه ای را به همین منظور  تنظیم کنیم.

خاطرنشان می شود: در این دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان هم گزارشی از وضعیت اقامه نماز ارائه داد.

Please publish modules in offcanvas position.