حوزه جاي بطالت ، کسالت،‌ تنبلي و بي حالي نيست94/04/30

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2056.jpegمدير حوزه هاي علميه کشور روز سه شنبه در مدرسه علميه امام محمدباقر(ع)قم به فلسفه تأسيس حوزه علميه اشاره کردند و فرمودند: فلسفه تأسيس حوزه امام صادق عليه السلام پرورش طلابی مهذب، نويسنده، مؤلف،‌ محقق، پژوهشگر، مبلّغ و کسي است که سطح دانش خود را افزايش دهد و اين حوزه جاي بطالت ، کسالت،‌ تنبلي و بي حالي نيست.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» تصريح کردند: يکي ديگر از رسالت‎هاي حوزه هاي علميه علاوه بر رشد علمي طلاب، اهتمام بر رشد اخلاقي و تربيتی آنان است، اين دو در کنار هم بسيار سودمند مي باشد،  بطوري که اگر طلبه از بعد علمي رشد کند ولي از نظر اخلاقي رشد چنداني نداشته باشد و حتي دچار پسرفت اخلاقي نيز شده باشد، بدون ترديد در تعامل و مواجهه با مردم و عوام دچار مشکل خواهد شد، بطوري که افعال او بر صحت احوال او شهادت مي‎دهد.

امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنانشان اظهارداشتند: طلبه اي که در دوران تحصيل، نه منبری رفته باشد و نه با مردم مواجه شده باشد، اين علم آموزی فقط براي خودش خوب است و هيچ سودی براي ديگران ندارد.

عضو خبرگان رهبري تأکيد کردند: عالمان ديني در عصر غيبت، جانشينان پيامبران و ائمه اطهار عليهماالسلام هستند و وقتي کسي چنين جايگاهي دارد بايد ساز و کاري مشخص براي اين رسالتي که بر عهده دارد تعريف کند.

آيت الله حسيني بوشهري ادامه دادند: طلاب و فضلاي حوزه هاي علميه امروز در شرايط بسيار مطلوبي نسبت به دوران گذشته به سر مي برند، لذا بايد تدبير کنند و ساز و کاری تدارک ببينند تا بتوانند پاسخگوي مردم باشند.

Please publish modules in offcanvas position.